کد خبر: ۳۵۰۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۶

اولتیماتوم وزیر راه به ایرلاین‌ها/ گران نکنید

وزیر راه و شهرسازی در نشست شورای عالی هواپیمایی گفت: ضروری است انجمن شرکت‌های هواپیمایی از اقدام ناهماهنگ با شورای عالی هواپیمایی کشوری در افزایش نرخ بلیت هواپیما خودداری کند.

به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در نشست شورای عالی هواپیمایی کشوری مقرر شد کمیته کارشناسی برای تعیین هزینه هر ساعت-صندلی پرواز تشکیل شده و بر اساس نتایج این کمیته در نشستی فوق‌العاده برای نرخ بلیت هواپیما تصمیم‌گیری شود.

نشست شورای عالی هواپیمایی کشوری با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و سایر اعضای این شورا در محل ساختمان دادمان تشکیل شد؛ بررسی اقدام شرکت‌های هواپیمایی در افزایش نرخ بلیت هواپیما یکی از دستورات این نشست بود.

وزیر راه و شهرسازی در این نشست و در جمع‌بندی موارد مطرح شده گفت: ضروری است که انجمن شرکت‌های هواپیمایی، از اقدام ناهماهنگ با شورای عالی هواپیمایی کشوری در افزایش نرخ بلیت هواپیما خودداری کند.

اولتیماتوم وزیر راه به ایرلاین‌ها/ گران نکنید

اسلامی با اشاره به نرخ بلیت هواپیما افزود: در نرخ‌گذاری، دو مسأله اهمیت دارد. یکی محاسبات عددی هزینه‌ها و درآمد شرکت‌های هواپیمایی (ایرلاین‌ها) و دیگری نقش حاکمیت در حمایت توأمان از همه اقشار جامعه و صنعت هوانوردی است.

وی اضافه کرد: هنگامی که محاسبات عددی مبنای تعیین قیمت بلیت هواپیما قرار می‌گیرد، باید مواردی همچون نرخ ارزان سوخت و سهل‌گیری دولت در دریافت مطالبات خود از ایرلاین‌ها نیز به صورت عددی محاسبه شده و در نتیجه نهایی اعمال شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اختلاف نظر سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی در محاسبه قیمت هر صندلی-ساعت پرواز هواپیما گفت: ضرورت دارد که یک کمیته کارشناسی با حضور کارشناسان بی‌طرف، نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری و نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی تشکیل شود تا در مورد این هزینه به اتفاق نظر برسیم.

گفتنی است در پایان مقرر شد این کمیته کارشناسی در اسرع وقت تشکیل شده و بر اساس نتایج آن، در نشست فوق‌العاده شورای عالی هواپیمایی کشوری برای نرخ بلیت هواپیما تعیین تکلیف شود