کد خبر: ۳۵۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۱

بارش شديد در راه شمال شرق كشور

يك پژوهشگر هواشناسي از ادامه بارش هاي رگباري و به دنبال آن رخداد آبگرفتگي و سيلاب در شمال شرق كشور طي ساعت هاي آينده خبر داد.

احسان مرادي در گفتگو با مهر، گفت: همانطور كه پيش بيني شده بود، بارش هاي شديد رگباري سبب رخداد سيلاب و طغيان رودهاي فصلي در مناطقي از كشور شد كه متاسفانه تلفات جاني نيز داشت. اما سامانه كم فشار بارش زا امروز (چهارشنبه) نيز بر روي كشور فعال است. اين سامانه هم اينك در مناطق مختلف كشور سبب بارش هاي موقتي شده است و با وجود رطوبت كافي در سطح زمين در ساعت هاي بعدازظهر امروز نيز در بسياري از مناطق، رشد ابر، رگبار، آذرخش، وزش باد و يا ريزش تگرگ را انتظار داريم.

اين پژوهشگر درباره ادامه بارش ها افزود: از امشب بارش در مناطق غربي كشور قطع مي شود، اما هسته اصلي بارش ها به نيمه شرقي و بخصوص شمال شرق كشور منتقل مي شود. به همين دليل هرچه به شب نزديك مي شويم بارش در شمال شرق، سواحل شرقي درياي خزر و دامنه هاي شرقي رشته كوه البرز شدت مي گيرد.

مرادي با هشدار به هموطنان ساكن در اين مناطق گفت: از امشب تا ظهر فردا رگبارهای شديد، همراه با آذرخش، ريزش تگرگ و وزش باد شديد در منطقه شمال شرقي كشور سبب آبگرفتگي معابر عمومي، طغيان رودها و رخداد سيلاب هاي محلي مي شود.

اين پژوهشگر در اين باره اضافه كرد: اوج بارش ها در استانهاي خراسان رضوي، خراسان شمالي، سمنان و گلستان رخ مي دهد كه سبب آب‌گرفتگي در شهرهاي اين استان ها، جاري شدن سيل در برخي مناطق و خسارت به تاسيسات زيربنايي خواهد شد. بخصوص هموطنان در استان هاي خراسان رضوي و خراسان شمالي از امشب بايد براي دوازده ساعت خشن از نظر آب و هوايي آماده باشند كه سبب آبگرفتگي در مناطقي از شهر مشهد و بجنورد نيز مي شود.