کد خبر: ۳۵۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۳

فوت 9 نفر بر اثر مالاریا در بوشهر

مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان بوشهر از فوت 9 نفر بر اثر مالاریا در بوشهرطی سال گذشته خبر داد.

به گزارش مهر، غلامرضا کهن پیش از ظهر چهارشنبه در نشست با فرماندار شهرستان بوشهر اظهار داشت: سلامت به عنوان یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه در هر کشور محسوب می‌شود و در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیار زیادی به منظور بهبود وضعیت شاخص‌های سلامت برداشته شده است.

وی اضافه کرد: در بوشهر نیز تلاش‌های بسیار زیادی چه در بخش بهداشتی و چه در بخش درمان صورت گرفته و شاهد توسعه زیرساخت‌ها و همچنین اجرای برنامه‌های مطلوبی به منظور فرهنگ‌سازی در این زمینه هستیم.

مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان بوشهر با اشاره به برنامه هاي هفته سلامت در شهرستان بوشهر بیان داشت: به فرارسيدن هفته ملي سلامت با عنوان "يك عمر سلامت، با خود مراقبتي" برنامه‌های مختلفی با رويكرد آموزش سبك زندگي سالم توسط شبكه بهداشت و درمان شهرستان بوشهر برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این برنامه‌های به منظور توانمندسازي گروه‌هاي هدف شامل نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود که تلاش داریم این برنامه‌ها با کیفیت بالایی برگزار شود.

چاره‌ای برای حذف نیزارهای اطراف تنگک‌ها اندیشیده شود

کهن ادامه داد: این برنامه‌ها با محوريت خانواده به عنوان خاستگاه خودمراقبتي و جلب حمايت و مشاركت نهادها و رسانه‌هاي جمعي با رويكرد كلان به خودمراقبتي و تيم سلامت برگزار می شود که این طرح‌ها توسط كميته هفته سلامت شبكه بهداشت شهرستان بوشهر برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان بوشهر در ادامه با اشاره به بیماری مالاریا در بوشهر، افزود: متاسفانه طی سال گذشته 9 نفر در شهرستان بوشهر بر اثر بیماری مالاریا فوت شده‌اند.

وی تصریح کرد: برای پیشگیری و جلوگیری از انتشار این بیماری باید با همکاری مسئولین زیربط چاره‌ای برای حذف نیزارهای اطراف تنگک‌ها اندیشیده شود زیرا محل رشد پشه مالاریا نیزارها هستند.