کد خبر: ۳۵۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۶۹

نگرانی بابت دیدارهـای"قاچاقی"هیـات پارلمانی فرانسه نداریم

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه گفت: بنا بر این شده که اگر هیات پارلمانی درخواست ملاقات با عوامل فتنه را دارد به کشورمان سفر نکند، بر اساس قول و وعده آقای ظریف نگرانی برای ملاقات های هیات فرانسوی نداریم.

حسن کامران عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به حضور هیاتی از کشور فرانسه و رومانی در ایران و نگرانی در خصوص دیدارهای هماهنگ نشده این هیات های اروپایی گفت: در جلسه ای که آقای ظریف در کمیسیون امنیت ملی حضور یافت اعلام کرد که هر هیاتی که بخواهد همچون گذشته دیدارهای مساله دار داشته باشد به آنها اجازه نخواهیم داد.


وی افزود: با این شرایط این هیات ها فقط باید درباره وظیفه ای که بر عهده آنها است اقدام کنند.


رئیس هیات دوستی پارلمانی ایران و فرانسه ادامه داد: به عنوان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه اطلاع دارم که این هیات یک هیات کاری است و البته ممکن است با هم ملاقاتی نداشته باشند چون گروه پارلمانی نیستند و نمایندگان مجلس فرانسه در کمیسیون های مختلف هستند.


کامران افزود: در دو دیداری که از سوی دو هیات اروپایی با عوامل فتنه انجام شد عنوان کردند که این دیدارها به صورت قاچاقی صورت گرفته است که البته این مساله از نظر ما قابل قبول نیست. در دو ماجرای گذشته هر کس این اتفاق را به گردن دیگری انداخت.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ابراز امیدواری کرد: همان طور که رئیس قوه قضائیه اعلام کردند برخورد قضائی با این گونه اقدامات صورت خواهد گرفت در صورتی که چنین اتفاقی رخ داد به صورت قاطع اقدام قضائی انجام داده و ما هم از آن حمایت می کنیم.


وی در پاسخ به این که آیا تذکراتی هم در خصوص جلوگیری از دیدار این هیات فرانسوی با عوامل فتنه به دستگاه های مربوط داده شده است، گفت: دستگاه ها باید وظیفه خود را بدانند اگر تخلفی کردند ما برخورد خواهیم کرد، در مورد قبلی و در جریان دیدار خانم اشتون با عوامل فتنه، هر کس این ماجرا را به گردن دیگری می انداخت از این رو قرار شد از این به بعد اگر هیاتی چنین درخواستی را مطرح کرد پاسخ به آنها این باشد که با این بحث ها بهتر است به کشورمان سفر نکنید.


کامران خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ نگرانی برای ملاقات این هیات با فتنه گران وجود ندارد چون طبق قول و وعده وزیر امور خارجه کشورمان اگر چنین درخواستی را می داشتند نباید به ایران سفر می کردند بنابراین درخواستی از جانب آنها در این زمینه مطرح نیست.