کد خبر: ۳۵۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۰۳۳

دیدار هاشمی با مهدی خزعلی

 هاشمی رفسنجانی در دیدار با مهدی خزعلی گفت: در مقوله فرهنگ باید بر اساس معیارهای اسلامی و با رعایت اعتدال فعالیت کرد.شاید نسبت به بعضی از قوانین انتقاد داشته باشیم، ولی بی‌قانونی و عدم توجه به قانون با هیچ منطقی سازگار نیست.


به گزارش نسیم آنلاین، آیت الله هاشمی رفسنجانی صبح روز چهارشنبه در دیدار با نویسندگان و مسؤولان سرای اهل قلم، انقلاب اسلامی را یک انقلاب فرهنگی خواند و گفت: مطمئناً در مقولة فرهنگ به خاطر جامعیت آن، نگاه ها متفاوت است و باید بر اساس معیارهای اسلامی و با رعایت اعتدال برنامه ریزی و فعالیت کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تشریح اوضاع اوایل انقلاب و طبیعی دانستن بعضی از تندروی ها، گفت: شخصیتی مثل امام راحل به عنوان رهبر انقلاب در مقاطع مختلف جلوی افراطیون را می گرفتند و نمی گذاشتند فضای عمومی جامعه تحت تأثیر قرار گیرد.

او با بیان گوشه هایی از اوضاع افغانستان، عراق، سوریه و مصر، گفت: تندروی همیشه مخلّ امنیت و سبب نا امنی است و بدنه جوامع که متشکّل از اقشار مختلف است، همیشه از تندروی ها گریزان و از تندروها متنفر است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، پایبندی به قانون را مهم و برای جامعه ضروری دانست و گفت: شاید نسبت به بعضی از قوانین انتقاد داشته باشیم، ولی بی قانونی و عدم توجه به قانون با هیچ منطقی سازگار نیست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبوری در مقابل مشکلات را دستور خداوندی در قرآن دانست و گفت: اگر رابطه انسان ها با خدا عابدانه و صمیمانه باشد، خداوند نیز بندگانش را رها نمی¬کند.

او گفتار و رفتار امام را آیینه ای برای راهنمایی جامعه دانست و گفت: شخصیتی در آن سطح همیشه به خدا توکل می کردند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: توکل بر خدا به انسان توان می بخشد که بزرگترین سرمایه برای درک زندگی است.

در آغاز این دیدار آقای دکتر مهدی خزعلی و چندتن از حاضران به بیان دیدگاه های خویش درباره مسایل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی پرداختند.