کد خبر: ۳۵۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۴۳

نخستین رقیب انتخاباتی بشار اسد/عکس

العالم: رییس مجلس سوریه امروز (چهارشنبه) از ارائه درخواست نامزدی یکی از نمایندگان این مجلس به نام "ماهر عبدالحفیظ حجار" برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سوریه خبر داد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، اعلام کرد: "محمد جهاد اللحّام"، رییس مجلس سوریه گفته است که دادگاه عالی قانون اساسی این کشور، درخواست نامزدی ماهر عبدالحفیظ را دریافت و به این مجلس ارائه کرده است.



منابع خبری همچنین دقایقی پیش از اعلام نامزدی خانم "سوسن حداد" برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سوریه خبر دادند. سوسن حداد دومین نفری است که نامزدی خود را در انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه اعلام می کند و این در حالی است که بشار اسد رئیس جمهور کنونی، هنوز رسما نامزدی خود را اعلام نکرده است.

نام نویسی از متقاضیان شرکت در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سوریه از روز گذشته (سه شنبه) آغاز شد و تا ده روز دیگر نیز ادامه خواهد داشت.

بر اساس قانون انتخابات عمومی سوریه، دادگاه قانون اساسی بر روند انتخاب رییس جمهوری نظارت می کند و داوطلبان شخصا و یا از طریق وکیل قانونی شان می توانند برای نامزدی در انتخابات درخواست دهند.

بر اساس این قانون تنها در صورتی نامزدی افراد برای ریاست جمهوری پذیرفته می شود که فرد متقاضی، مورد حمایت و تایید حداقل 35 عضو مجلس سوریه باشد.

طبق اعلام رییس مجلس سوریه، انتخابات ریاست جمهوری این کشور در تاریخ 3 ژوئن (13 خرداد) برگزار خواهد شد.

به گفته وی، انتخابات مذکور برای شهروندان مقیم خارج از این کشور در سفارتخانه های سوریه در روز 28 مه (7 خرداد) برگزار خواهد شد.