کد خبر: ۳۵۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۳

نگرانی آیت الله سبحانی از کاهش تولید جمعیت در استان های شیعه نشین

یکی از مراجع تقلید شیعیان در قم با بیان اینکه متأسفانه تولید جمعیت در استان‌های شیعه نشین بسیار کاهش یافته در حالیکه در استان‌های حاشیه‌ای این گونه نیست، تأکید کرد: اگر این مسئله تحدید جمعیت تداوم یابد، نظام اسلامی به خطر می‌افتد.

به گزارش مهر ، آیت الله جعفر سبحانی در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به رایگان شدن زایمان طبیعی در بیمارستان‌ها، اظهار داشت: این خبر بسیار خوبی بود که بنده شنیدم و باید کاری کرد که سزارین امر حرامی باشد، مگر در زمان ضرورت؛ و اطبا را باید مجاب کرد تا جایی که امکان دارد زایمان به شکل طبیعی باشد و عفت‌ها نگاه داشته شود.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با بیان این که باید آمار تولید جمعیت و ازدواج افزایش یابد، تصریح کرد: برای بنده آمارهای نگران کننده‌ای آورده‌اند که به ازای هر دو مرگ، یک و هفت دهم ولادت صورت می‌گیرد و این مسئله بسیار نگران کننده است.

آیت الله سبحانی با اشاره به این که تحدید جمعیت در زمان تحریم‌ها، شیوع بیشتری یافت و ابزار جلوگیری از بارداری مجانی در اختیار افراد قرار گرفت، ابراز داشت: متأسفانه تولید جمعیت در استان‌های شیعه نشین بسیار کاهش یافته است در حالی که در استان‌های حاشیه‌ای این گونه نیست.

وی با تاکید بر این که ابزار سبب کاهش جمعیت را باید ممنوع کرد، اظهار داشت: بنده از باب وظیفه شرعی این مسئله را مطرح کردم و اگر این مسئله تحدید جمعیت تداوم یابد، نظام اسلامی به خطر می‌افتد.

این مرجع تقلید با ابراز تأسف از اینکه شعار فرزند کمتر زندگی بهتر تبدیل به فرهنگ شده است، تصریح کرد: مردم را باید به ازدواج و تکثیر جمعیت تشویق کرد و ایران سرزمینی آباد است.