کد خبر: ۳۵۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۷۹

سومین فیلم هابیت تغییر نام داد

آخرین فیلم از سه‌گانه هابیت تغییر نام داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قسمت سوم از سه‌گانه سینمایی پرفروش هابیت به کارگردانی «پیتر جکسون» به «هابیت: نبرد پنج ارتش» تغییر نام داد.

به گزارش بی بی سی، قرار بود قسمت سوم از سه گانه سینمایی هابیت به عنوان «هابیت: اینجا و بازگشت دوباره» ساخته شود که جکسون روز گذشته (پنجشنبه) این تغییر نام را در صفحه فیس‌بوکش اعلام کرد.

بخش اول این سه گانه دو سال قبل با عنوان «هابیت: یک سفر غیرمنتظره» اکران شد و بخش دوم نیز سال گذشته با عنوان «هابیت: ویرانی اسماگ» به روی پرده سینماها رفت.

«هابیت: یک سفر غیرمنتظره» در گیشه جهانی بیش از یک میلیارد دلار فروخت و فروش جهانی «هابیت: ویرانی اسماگ» نیز نزدیک به یک میلیارد دلار بود.

سه‌گانه هابیت در سبک حماسه‌ای فانتزی-ماجرایی بر اساس رمانی به همین نام نوشته ج. ر. ر. تالکین بوده و پیتر جکسون را در مقام کارگردان و تهیه کننده در اختیار دارد. ایان مک‌کلن، اندی سرکیس و هوگو ویوینگ که در سه گانهٔ ارباب حلقه‌ها حضور داشتند نقش‌های خود را در هابیت تکرار می‌کنند. دو قسمت اول این سه‌گانه سینمایی بصورت یکجا در نیوزلند فیلمبرداری شد و بیشتر بخش سوم نیز در نیوزلند فیلمبرداری می‌شود.

در هابیت داستان سیزده دورف به همراه گندالف جادوگر بزرگروایت می‌شود که به خانه بیلبو بگینز که یک هابیت و ساکن روستای شایر است می‌روند و در آنجا تصمیم می‌گیرند تا سفری دور و دراز را برای یافتن گنجینه‌های افسانه‌ای آغاز کنند. در میانه‌های راه بیلبو از گروه جدا افتاده و گم می‌شود و در آنجا با گالوم روبرو می‌شود که که حلقهٔ قدرت را در اختیار دارد. بیلبو با کلک حلقه را از گالوم می‌رباید و در نهایت به دوستانش می‌پیوندد. در ادامه نگهبان گنج افسانه‌ای که اژدهایی به نام اسماگ است کشته می‌شود و دورفها و بیلبو بگینز به ثروت می‌رسند.

«هابیت: نبرد پنج ارتش» که پیش‌بینی می شود همانند «هابیت: یک سفر غیرمنتظره» و «هابیت: ویرانی اسماگ» گیشه خوبی داشته باشد از 17 دسامبر اکران جهانی ‌شود.