کد خبر: ۳۵۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۸۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

حمله ملی گرایان به اردوغان: ملت ترکیه با پیام شما به ارامنه شکنجه شد

«دولت باغچه‌لی» رهبر حزب ملی‌گرای حرکت ملی (MHP) ترکیه از پیام تسلیت رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور به نوادگان ارامنه کشته شده در سال ١٩١۵ انتقاد کرد.
«دولت باغچه‌لی» رهبر حزب ملی‌گرای حرکت ملی (MHP) ترکیه از پیام تسلیت رجب طیب اردوغان   نخست وزیر این کشور به نوادگان ارامنه کشته شده در سال ١٩١۵ انتقاد کرد.

به گزارش «تیک»، باغچه لی پس از انتشار پیام نخست وزیر ترکیه آن را به تندی مورد انتقاد قرار داد و گفت: این پیام شکنجه‌ای برای ملت ترکیه است.

حزب مخالف جمهوری‌خواه خلق (CHP) بزرگترین حزب مخالف دولت ترکیه در مجلس ملی این کشور نیز با استقبال از این پیام این سووال را مطرح کرد که دولت آنکارا که بیش از ١٢ سال است قدرت را در اختیار دارد چرا این زمان را برای ارسال این پیام انتخاب کرده است.

«فاروق لوغ اوغلو» معاون حزب جمهوری‌خواه، نخست وزیر ترکیه را به سوءاستفاده از تاریخ برای رسیدن به اهداف سیاسی خود متهم کرد و گفت : چرایی این زمان برای ارسال این پیام اکنون سووال است.

معاون حزب جمهوری خواه گفت : این حزب نیز به بازماندگان این حادثه چه ارمنی و چه مسلمان و یا مذاهب دیگر که جان خود را اوایل قرن بیستم از دست دادند ، تسلیت می‌گوید.

«رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه به مناسبت ۲۴ آوریل سال‌روز نسل‌کشی ارامنه در امپراطوری عثمانی با انتشار بیانیه‌ای این فاجعه را به بازماندگان قربانیان تسلیت گفت و این واقعه که از سال ١٩١۵تا ١٩١٧ بنابه گفته مقامات ارمنستان به مرگ نزدیک به یکمیلیون و ۵۰۰ هزار ارمنی انجامید را عملی غیرانسانی خواند.

«اردوغان» اولین نخست‌وزیر ترکیه است که روز سه‌شنبه بیست و سوم آوریل پس از گذشت ٩٩ سال به این واقعیت اذعان می‌کند. اما او آن را عملی غیرانسانی خواند و از تعبیر نسل‌کشی استفاده نکرد.

همه ساله ارامنه در کشورهای مختلف علیه ترکیه در این روز تظاهرات برگزار می‌کنند.

برخی از کشورها کشته شدن ارامنه در سال‌های ١٩١۵ تا ١٩١٧ را به عنوان نسل‌کشی به رسمیت شناخته‌اند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
گرمیلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
0
2
برای آقای اردغان واقعا متاسفم
نمیدانم هدفش از اینکار چه بود
اما لازم به یاد آوری است که مردم کشتار و نسل کشی ارامنه در خوجالی( روستایی در آذربایجان) را فراموش نکردند
در این نسل کشی حدود هزار نفر غیر نظامی از جمله کودکان و خانم ها از دنیا رفتند و حدود 1 میلیون نفر از سرزمینهای مادریشان آواره شدند
و اکنون 20% خاک آذربایجان در اشغال ارمنستان است
و هرروز مرزهای آذربایجان مورد تهاجم ارمنیها قرار میگیرد
آقای اردغان این رسم مسلمانی نیست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
2
1
ظاهرا ترکها هنوز نسبت به ارامنه کینه دارند. چرا معلوم نیست! جالب است توقع دارند ما ایرانیها نسبت به ارامنه بد باشیم.