کد خبر: ۳۵۷۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۷

دستگیری زوج موادفروش با ۴۰کیلو تریاک

هنوز دو ماه از روی کار آمدن دولت سیزدهم نگذشته که زمزمه های موافقت قوه مقننه و قوه مجریه با اختصاص سهام عدالت به جاماندگان به گوش می‌رسد. وعده پرطرفداری که ابهامات زیادی بر سر راه تحقق آن وجود دارد

ایسنا: هنوز دو ماه از روی کار آمدن دولت سیزدهم نگذشته که زمزمه های موافقت قوه مقننه و قوه مجریه با اختصاص سهام عدالت به جاماندگان به گوش می‌رسد. وعده پرطرفداری که ابهامات زیادی بر سر راه تحقق آن وجود دارد.

با آزادسازی سهام عدالت در اردیبهشت سال ۱۳۹۹ و قیمت قابل توجه این سهام متاثر از وضعیت بازار سرمایه در آن روزها، بحث مشمول بودن یا نبودن سهام عدالت داغ شد. درحالی که طبق آمار حدود ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت هستند، همواره صدای اعتراض عده ای که به گوش می‌رسد که چرا با وجود اینکه جزو دهک های کم درآمد جامعه هستند، مشمول این سهام نمی شوند.

در هر حال دولت دوازدهم درحالی به کار خود پایان داد که اعلام شد پرونده ثبت نام سهام عدالت بسته شده ارئیس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت از دستگیری یک زوج قاچاقچی خبر داد و گفت: از خودروی متهمان ۴۰ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک کشف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ عبدالوهاب حسنوند افزود: در پی اقدامات اطلاعاتی و پلیسی مأموران معاونت عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب مشخص شد یک زوج جوان اقدام به قاچاق مواد افیونی از مرزهای شرقی کشور به شمال پایتخت می‌کنند.

وی ادامه داد: به دنبال این موضوع مأموران با رصد دقیق فعالیت مجرمانه متهمان دریافتند این زوج جوان قصد دارند مقادیر قابل توجه‌ای تریاک را به وسیله یک دستگاه خودرو سواری به منطقه‌ای در شمال تهران منتقل کنند.

این مقام انتظامی افزود: با تجمیع اطلاعات به دست آمده موضوع به مقام قضائی منعکس و دستور بازداشت مهمان صادر شد و در ادامه مأموران با هماهنگی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز در بزرگراه‌های شمال پایتخت مستقر و پس از چندین ساعت گشت زنی هدفمند در نهایت موفق شدند شب گذشته خودروی متهم را در یکی از محلات شمال تهران متوقف و ضمن دستگیری هر ۲ متهم در بازرسی از داخل خودرو ۴۰ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک کشف کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران خاطرنشان کرد: متهمان پس از دستگیری به مقر پلیس منتقل و پس از انجام تحقیقات تکمیلی جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضائی ارجاع شدند.ست و امکان اینکه مشمول جدیدی پذیرفته شود وجود ندارد؛ هرچند که مجلس نشینان هر از گاهی دوباره برگه وعده اختصاص سهام عدالت به جاماندگان را رو می‌کردند. با این حال و هرچند که سقوط آزاد بازار سرمایه باعث کاهش ارزش واقعی سهام عدالت شد و درحال حاضر نیز امکان فروش این سهام آنطور که باید و شاید وجود ندارد، اما سهام عدالت همچنان از ارج و قرب نیفتاده و افراد زیادی خواهان آن هستند.