کد خبر: ۳۵۸۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۸

تحریم‌های جدید آمریکا علیه حزب الله لبنان

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز جمعه به وقت محلی اسامی چندین فرد و شرکت را به دلیل حمایت از حزب‌الله لبنان در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت خزانه داری آمریکا،  این وزراتخانه اعلام کرد  اعضای یک شبکه مستقر در لبنان و کویت که حزب‌الله لبنان را تامین مالی می‌کنند، در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.
وزارت خزانه داری آمریکا مدعی است شبکه‌ای از تسهیل‌گران مالی و شرکت‌های صوری حامی حزب‌لله را به فهرست SDN افزوده است.

"آندره ام گاکی"  مدیر دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC)  مدعی شده است حزب‌الله و یک نهاد ایرانی کماکان از نظام مالی بین‌الملل برای تامین مالی اقدامات تروریستی سوء استفاده می‌کنند.

این مقام وزارت خزانه داری آمریکا گفته است واشنگتن برای اقدام در جهت مختل کردن شبکه‌های حامی حزب‌الله به خود تردید راه نخواهد داد.


بر اساس اعلام این وزارتخانه آمریکایی، نام چندین شهروند لبنانی، کویتی، چینی و ایرانی در فهرست تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفته اند.

آمریکا با فشارهای سیاسی و وضع تحریم ها علیه لبنان و  سوریه از طریق قانون به اصطلاح "سزار" باعث به وجود آمدن بحران اقتصادی و مالی در این کشورها شده اند.

آمریکا تاکنون نتوانسته است خواسته های سیاسی خود را تحمیل کند و تلاش  برای محاصره اقتصادی لبنان نیز با ابتکار عمل حزب الله در هم شکست.

با جدی‌تر شدن بحران اقتصادی و بویژه سوخت در لبنان، پیشنهاد واردات بنزین از ایران با لیره لبنان از سوی سید حسن نصرالله حزب‌الله لبنان مطرح شد و بدین صورت پس از پیگیری و تلاش حزب‌الله برای واردات سوخت از ایران، تاکنون سه نفتکش حامل سوخت از ایران به سمت این کشور حرکت کرده‌اند.

دبیرکل حزب الله روز دوشنبه از رسیدن اولین نفتکش حامل فرآورده های نفتی به بندر بانیاس سوریه در یکشنبه شب و پایان یافتن فرآیند تخلیه محموله آن خبر داد.

وی همچنین اعلام کرد که دومین نفتکش ایرانی ظرف چند روز آینده به بانیاس خواهد رسید. نصرالله تاکید کرد تمامی مقدمات اداری لازم جهت ارسال سومین نفتکش حامل بنزین از ایران انجام شده است.
دبیرکل حزب الله ادامه داد: چهارمین نفتکش ایرانی حامل نفت کوره به مناسبت فرارسیدن فصل زمستان اعزام خواهد شد و بر اساس رویکرد دولت جدید و تحولات پیش رو در خصوص سایر نفتکش ها تصمیم گیری خواهد کرد.