کد خبر: ۳۶۰۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۹۵

فروش سبد گل پایه دار و تاج گل تبریک در تهران

سبد گل پایه دار؛ هدیه‌ای فاخر برای مراسم مختلف

در سال‌های اخیر فرهنگ رفتن به مهمانی و مراسم مختلف یا عرض تبریک و تسلیت به دیگران دستخوش تغییراتی شده است که هدیه فرستادن گل در قالب‌های مختلف مثل سفارش سبد گل پایه دار یا تاچ گل نیز بخشی از این تغییرات است. رعایت کردن این فرهنگ جدید برای اکثر افراد کار سخت و حتی پیچیده‌ای است. علت این سختی به جنبه‌های مختلفی از جمله نحوه انتخاب گل، رنگ گل‌ها، انتخاب سبد، پرداخت و ارسال دسته گل به محل و مراسم مورد نظر مرتبط است.

در این مطلب قصد داریم راجع به انواع مختلف سبد‌های گل صحبت کنیم و رنگ‌ها و ترکیبات مختلف گل‌ها در سبد‌های گوناگون را برای مناسبت‌های مختلف معرفی کنیم. همچنین به روش‌های مختلف خرید تاج گل مانند روش‌های خرید آنلاین نیز اشاره خواهیم کرد. اگر شما هم برای انتخاب سبد گل پایه دار خوب برای مناسبتی که در نظر دارید سردرگم شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که ادامه مطلب را تا پایان همراه ما باشید.

سبد گل پایه دار برای مناسبت‌های مختلف

به صورت میانگین در جهان هر شخص در سال ۲۰۰ شاخه گل خریداری میکند این در حالی ست که این آمار در ایران به کمتر از ۱۹ شاخه می رسد. عدم توانایی مالی بیشتر ایرانی ها و قیمت بالای گل دلیل اصلی کاهش خرید گل ذر ایران است. هر چقدر خرید کمتر باشد وسواس در خرید گل بیشتر خواهد شد. افراد بیشتر به دنبال یک محصول خاص خواهند بود تا خرید خود را به بهترین شکل انجام دهند. سبد گل جزو محصولاتی ست که در کشور ما طرفداران بیشتری دارد. اگر به تعداد سبد گلهای آماده گلفروشی ها نگاهی بیاندازید و یا در مراسم های مختلف به سبد گل های های هدیه دقت کنید متوجه خواهید شد که سبد گل از چه میزان محبوبیت برخوردار است. 

سبد‌های گل مختلف با شکل‌های مختلفی طراحی می‌شوند که همه آنها در همه مناسبت‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. اگر می‌خواهید برای فرد، خانواده و یا یک شرکت خاص سبد گلی به عنوان هدیه بفرستید، حتما اول از همه به این سوال پاسخ دهید که مناسبت این هدیه دادن چیست؟ اگر می‌خواهید برای یک مناسبت شاد مانند تولد یا اعیاد مختلف تبریک بگویید، باید یک تاج گل تبریک مخصوص به فرد مورد نظر هدیه دهید. اما اگر قصد دارید که برای تسلیت و یا ابراز همدردی یک دسته گل به شخصی هدیه دهید، بهتر است با توجه به عمق رابطه خودتان با او یک تاج گل بزرگ یا کوچک مخصوص تسلیت به او هدیه دهید. در ادامه با شرح جزئیات تاج گل مخصوص تبریک و تسلیت، متوجه تفاوت آنها با یکدیگر می‌شوید.

نوع گل به کار رفته در تاج گل بزرگ

نکته مهمی که در مورد خرید سبد گل پایه دار باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، جنس گل است. واقعیت این است که تاج گل‌ها اکثرا در مراسم‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که مدت زمان برگزاری آنها کمی طولانی است. به طور مثال جشن عروسی، مراسم ختم و یا افتتاحیه یک مجموعه کاری همگی ساعت‌ها به طول می‌انجامند و برای اینکه تاج گل شما سالم بماند، لازم است که نوع گل‌های به کار رفته در آن از جنسی باشند که مقاومت لازم در برابر هوا و نور خورشید را داشته باشد تا بتواند طی ساعات طولانی سرحال و شاداب باقی بماند.

برای انتخاب مقاوم‌ترین گل‌ها برای به کاربردن آنها در سبد گل پایه دار، توصیه می‌کنیم که با توجه به مراسم پیش روی خود، از میان گزینه‌های زیر چند مورد را برای تاج گل تبریک و یا تسلیت خود انتخاب کنید. برای مراسمات عزا می‌توانید از گل‌های آنتریوم و گلایول استفاده کنید و در مراسمات شاد نیز توصیه ما استفاده از گل‌های رز، میخک، استرزیا و... در تاج گل مورد نظرتان است.

ویژگی‌های تاج گل تبریک

وقتی قصد دارید یک سبد گل پایه دار را به عنوان تبریک یا شادباش به کسی هدیه دهید، تاج گل شما باید شامل رنگ‌های زنده و چشم نواز باشند. به طور مثال رنگ‌های قرمز، زرد،صورتی، بنفش و نارنجی رنگ‌های مناسبی برای تبریک هستند که توسط اکثر گل فروشی‌ها نیز به کار برده می‌شوند. اما نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد، هارمونی رنگ‌ها و لزوم همخوانی آنها با یکدیگر است. در بعضی از موارد پیش می‌آید که فرد خودش رنگ گل‌های مورد استفاده در تاج گل تبریک را انتخاب می‌کند و به راهنمایی‌های گل فروش نیز توجهی نمی‌کند و در آخر یک سبد گل پایه دار با رنگ‌های زیبا ولی ناهمگون دریافت می‌کند.

برای جلوگیری از این اتفاق می‌توانید از سایت‌های هارمونی رنگ بازدید کنید و ترکیب‌های رنگی مختلفی که پیشنهاد می‌دهند را بررسی کرده و چند مورد از آنها را انتخاب کنید و با نشان دادن آن به فرد گل فروش، از او بخواهید که تاج گل تبریک شما را با یکی از این تم‌های رنگی طراحی کند. علاوه بر این راه اگر نمی‌خواهید خیلی به خودتان زحمت دهید، می‌توانید از نظرات شخص گل فروش استفاده کنید و کار انتخاب گل‌ها  برای سبد گل پایه دار را به او بسپارید.

در فرآیند خرید تاج گل تبریک برای یک شخص، این موضوع را نیز در نظر بگیرید که رابطه شما با آن شخص در چه سطحی قرار دارد. خیلی از اوقات فرستادن یک تاج گل بزرگ برای فردی که بسیار به شما نزدیک است، ممکن است بی‌هوده به نظر بی‌آید و برعکس، ممکن است فرستادن یک سبد گل کوچک به عنوان هدیه به کسی که با او تعارف دارید، کم‌کاری شما تلقی شود. برای رسیدن به بهترین تصمیم در این زمینه توصیه می‌کنیم که از نظرات شخص گل فروش کمک بگیرید زیرا تجربه بیشتری در این مورد دارد.

سبد گل پایه دار برای تسلیت

فرستادن تاج گل برای عرض تسلیت به خانواده داغدار در چند سال اخیر خیلی رواج پیدا کرده و تقریبا به یک رسم تبدیل شده است. شما برای اینکه یک دسته گل مناسب به مراسم ختم فردی بفرستید لازم است به نحوه چیدمان گل‌ها و رنگ آنها توجه کنید. به طور معمول در مراسمات عزا، تاج گل‌ها با گل‌هایی به رنگ سفید، مشکی و سبز پر می‌شوند و در صورت استفاده بی‌جا از رنگ‌های دیگر در این دسته گل‌ها، ظاهر آن به شدت به هم می‌خورد و دیگر با مراسم عزا همخوانی ندارد. بنابراین توصیه می‌کنیم که گل‌های مورد نظر خود برای سبد گل پایه دار را از میان این سه رنگ انتخاب کنید و از نظرات فرد طراح نیز در این زمینه استفاده کنید.

توجه کنید که شما می‌توانید از سبد‌های گل مختلفی برای هدیه دادن در مراسم ختم استفاده کنید اما اکثر افراد برای احترام بیشتر به افراد داغدار، به جای سبد‌های گل کوچک از تاج گل بزرگ برای هدیه به افراد داغدار استفاده می‌کنند که این تاج گل‌ها معمولا در کنار درب ورودی مراسم قرار داده می‌شود. شما نیز می‌توانید با دیدن مدل‌های مختلف سبد گل پایه دار، به صورت اینترنتی و یا حضوری یک تاج گل مناسب برای مراسم عزا خریداری کنید. در ضمن تزئین این تاج گل‌های تسلیتی بیشتر با روبان‌های سفید و مشکی انجام می‌شود.

اندازه و مدل‌های تاج گل

امروزه تاج گل‌ها در سایز‌ها و مدل‌های مختلفی در بازار گل وجود دارند که جوابگوی نیاز همه مشتری‌ها هستند. شما برای انتخاب نوع سبد باید علاوه بر سلیقه شخصی خودتان، نوع مراسمی که قرار است به آن بروید و همچنین قد خودتان توجه داشته باشید. واقعیت این است که در بسیاری از موارد تمرکز کامل بر روی مدل تاج گل، باعث می‌شود افراد از خودشان غافل شوند و در نهایت تاج گلی را به مراسم ببرند که اندازه‌اش از قد و هیکل خودشان بزرگتر است. طبیعتا این اتفاق زیبایی نیست و برای جلوگیری از آن باید در هنگام انتخاب سبد گل پایه دار به آن توجه کنید.

تاج گل یک طبقه

رایج‌ترین مدل تاج گل‌های موجود در بازار از این نوع هستند. در تاج گل یک طبقه شما یک محفظه برای نگهداری گل می‌بینید که در زیر آن پایه‌هایی برای نگهداری آن تعبیه شده‌اند. طراحی متداول این تاج گل‌ها به این صورت است که گل‌های اصلی انتخاب شده در مرکز سبد گذاشته می‌شود و برگ‌ها و تزئینات دیگر سبد گل پایه دار نیز در اطراف گل‌های اصلی قرار داده می‌شوند تا فضای تاج گل را پر کرده و توجهات را به سمت گل‌های اصلی بکشانند.

تاج گل دو طبقه

این دسته از انواع سبد گل پایه دار، مدل رسمی‌تر تاج گل‌ها به شمار می‌روند که توصیه می‌شود در صورت دعوت به مهمانی خیلی مهم یا یک مکان آبرومند، از این دسته گل‌ها برای هدیه بردن به مهمانی استفاده کنید. تاج گل‌های دو طبقه همانند اسمشان از دو سبد گل که در بالای هم قرار گرفته‌اند تشکیل شده است و در زیر آنها نیز پایه‌های نگهدارنده تاج گل وجود دارد. استفاده از این تاج گل برای جلوه بخشیدن به عکس‌های عروسی و یا مراسمات به یاد ماندنی مفید است.

تاج گل سه طبقه

تصویری که شما از این دسته از تاج گل‌ها به خاطر دارید، احتمالا به مراسمات سیاسی که از تلویزیون پخش می‌شود برمی‌گردد. تاج گل بزرگ سه طبقه در مراسم‌های خودمانی و حتی عروسی نیز کاربرد ندارند و اغلب برای رویداد‌های خیلی مهم مانند مجالس سیاسی و... به منظور دیزاین محیط برای ثبت تصاویر مهم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تاج گل شطرنجی

در این مدل تاج گل، سبدی که در آن مورد استفاده قرار گرفته است به شکل یک دیوار چوبی با طرح مربع‌های متوالی و توخالی است. این سبد گل پایه دار بسته به سلیقه افراد می‌تواند هم در مراسمات عزا و هم در مراسمات شاد مورد استفاده قرار بگیرد. سبک تاج گل شطرنجی یک سبک جدید در بازار گل محسوب می‌شود و هنوز مورد استقبال اکثر مشتریان بازار گل و گیاه قرار نگرفته است.

تاج گل سلطنتی

علت نام‌گذاری این نوع تاج گل‌ها، ظاهر خاص آن‌ها است که شباهت زیادی به تاج پادشاهی دارد. در اکثر تاج گل‌های سلطنتی شما یک حلقه گل مشاهده می‌کنید که دسته گلی دیگر به شکل تاج بر روی آن قرار دارد. البته در مواردی خاص، دسته گل دوم در کنار یا پایین حلقه گل قرار می‌گیرد که به آنها نیز تاج گل سلطنتی می‌گویند. این مدل تاج گل به نوعی جزو تاج گل‌های دو طبقه هستند اما به دلیل کاربرد زیادشان آنها را به صورت جدا معرفی کردیم.

نحوه تحویل گرفتن تاج گل

در این مرحله که تمام نکات مهم درباره تاج گل‌های مختلف را آموختید، لازم است که از فرآیند سفارش و زمان انجام آن آگاه شوید. همانطور که در قبل اشاره کردیم، سبد گل پایه دار بایستی ماندگاری بالایی داشته باشد تا بتواند مدت زیادی دوام بی‌آورد و پژمرده نشود. این موضوع در فرآیند انتخاب گل برای تاج گل توسط اکثر گلفروشی‌ها رعایت می‌شود اما برای اینکه از شادابی تاج گل خود مطمئن شوید، لازم است که در تاج گل شما در آخرین ساعات به دست شما برسد. توجه کنید که گل‌ها در گلفروشی تحت شرایط مناسب نگهداری می‌شوند و پژمرده نمی‌شوند. اما در هوای آزاد محیط شما آسیب پذیر هستند و به همین دلیل بهتر است که در آخرین لحظات که قصد رفتن به مراسم را دارید به دست شما برسد.

قیمت تاج گل و راهکار کاهش آن

کافی است به چند گلفروشی سر بزنید و یا در اینترنت فروشگاه‌های اینترنتی گل را مشاهده کنید تا متوجه شوید که قیمت سبد گل پایه دار خیلی پایین نیست. استفاده از گل‌های زیاد و وسایل تزئینی مختلف و همچنین چوب‌های تراش خورده در تاج گل‌های مختلف، باعث شده است که میانگین قیمت تاج گل‌ها بالا باشد. اما در این میان عده‌ای از افراد نیز سودجویی می‌کنند و قیمت‌ها را گاهی چند برابر ارزش واقعی به مشتری اعلام می‌کنند. در حال حاضر تاج گل‌های مختلف موجود در بازار، رنج قیمتی متفاوتی دارند و از حدود چند صد هزارتومان تا چند ده میلیون تومان موجود‌اند.

اگر می‌خواهید تاج گل مورد نظر خود را با بهترین قیمت خریداری کنید، توصیه ما استفاده خرید از فروشگاه‌های اینترنتی است. در این محیط مجازی به دلیل شفاف بودن همه قیمت‌ها، فروشنده‌ها رقابتی‌ترین قیمت ممکن را اعلام می‌کنند و شما می‌توانید پایینترین آنها را انتخاب کنید. در ضمن به عنوان یک توصیه فرعی باید بگوییم که اگر قصد دارید به صورت حضوری تاج گل تبریک یا تسلیت خود را خریداری کنید، از فروشنده بخواهید از مدل‌های گل کمتر (ولی با تعداد بیشتر) در تاج گل شما استفاده کند تا قیمت نهایی سبد گل پایه دار کاهش یابد.

خرید گل با اینترنت و اپلیکیشن‌های موبایل

حالا که با انواع گل‌ها و دسته گل‌های مختلف مانند سبد گل پایه دار آشنا شدید، بهتر است با روش‌های مختلف خرید و ارسال این دسته گل‌ها آشنا شوید. تا همین چند سال پیش که استفاده از اینترنت در میان مردم رواج نداشت، تنها راه خرید گل مانند بقیه چیز‌ها، رفتن به مغازه و خرید به صورت حضوری بود. امروزه اما شرایط تغییر کرده است و فروشگاه‌های اینترنتی گل و همچنین اپلیکیشن‌های موبایلی مختلفی وجود دارند که می‌توانید به راحتی از آنها خرید کنید. خرید حضوری با اینکه دارای مزیت‌هایی مثل مشاهده گل‌ها و لمس آنها از نزدیک است، دارای معایبی هم است که خرید اینترنتی به صورت کامل آنها را برطرف می‌کند. در ادامه به مزیت‌های مختلف خرید اینترنتی گل اشاره می‌کنیم.

مزایای خرید اینترنتی تاج گل

خیلی از اوقات وقتی به مغازه می‌روید و از گل‌های مختلف انتخاب می‌کنید و سفارش یک سبد گل را می‌دهید، ابعاد و ظاهر محصول نهایی با تصور شما از آن متفاوت است. خرید اینترنتی سبد گل پایه دار به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید همزمان چندصد مدل دسته گل را با ترکیبات رنگ متفاوت و چیدمان‌های مختلف، در کنار هم ببینید و بتوانید ضمن مقایسه آنها با یکدیگر، با توجه به قیمتشان بهترین گزینه را برای خودتان انتخاب کنید.

خرید و ارسال راحت

امروزه اپلیکیشن‌های موبایلی مختلفی نیز برای سیستم عامل‌های مختلف اندروید و ios به وجود آمده است که شما می‌توانید در آنها به راحتی گل‌ها و سبد گل پایه دار مورد نظر خود را انتخاب کنید و یا از مدل‌های فراوان موجود که توسط خود فروشنده پیشنهاد می‌شوند، با توجه به نوع مراسم یا مناسبتی که قصد هدیه دادن در آن را دارید، سفارش دهید و با پرداخت اینترنتی مبلغ آن در سریع‌ترین زمان ممکن تاج گل بزرگ یا کوچک خود را تحویل بگیرید. همچنین برخی از این فروشگاه‌های اینترنتی در صورت درخواست از سوی شما، تاج گل بزرگ یا کوچک شما را از طرف شما به آدرس مورد نظرتان ارسال می‌کنند. این ویژگی برای در زمانی که می‌خواهید ضمن ابراز همدردی یا تبریک به افراد مختلف، در مجلس آنها شرکت نکنید بسیار مفید است.

پشتیبانی و مشاوره رایگان

امروزه خیلی از گل فروشی‌ها برای ارائه خدمات خود به اینترنت روی آورده‌اند و شما نیز بهتر است برای راحتتر شدن کارتان در خرید سبد گل پایه دار، از این خدمات اینترنتی موجود به جای خرید حضوری بهره گیرید. خیلی از سایت‌های اینترنتی فروش گل ضمن اینکه مدل‌های مختلفی از تاج گل را برای مناسبت‌های مختلف به شما پیشنهاد می‌دهند، دارای بخش پشتیبانی آنلاین هستند که در آن به صورت شخصی و رایگان به همه افراد برای انتخاب بهترین دسته گل، مشاوره می‌دهند. اگر اطلاعات کمی در زمینه گل‌ها دارید، استفاده از این خدمات به شدت به شما کمک خواهد کرد.

برای خرید گل از تکنولوژی‌های نوین استفاده کنید

به عنوان آخرین توصیه، لازم است بگوییم که اگر قصد دارید انواع مختلف گل‌ها را در کنار هم ببینید و ترکیبات مختلف آنها را در سبد‌های گل متفاوت مشاهده کنید، می‌توانید از سایت‌های اینترنتی یا اپلیکیشن‌های فروش گل و تاج گل برای خرید تاج گل در تهران یا سایر شهرهای بزرگ ایران استفاده کنید.

در این پلتفرم‌ها شما می‌توانید با مقایسه انواع تاج گل‌ها، مناسبترین آنها از لحاظ ظاهر و قیمت را انتخاب کرده و در زمان کوتاهی تحویل بگیرید.

قصد سورپرایز کردن عزیزانتان را دارید؟ سبد گل های منحصر به فرد ما آماده و مشتاق این کار هستند.