کد خبر: ۳۶۱۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۰

رییس ستادکل نیروهای مسلح به روسیه می رود

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در راس هیات بلندپایه نظامی تا ساعاتی دیگر وارد مسکو می‌شود.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه رایزنی‌های دفاعی و امنیتی خود با همسایگان و با هدف توسعه همکاری مشترک با فدارسیون روسیه به این کشور سفر می‌کند.

سردار سرلشکر باقری که به دعوت رسمی ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه عازم روسیه خواهد شد، قرار است درباره توسعه همکاری‌ها و مناسبات مشترک دفاعی و نظامی، مبارزه با تروریسم و بررسی تحولات منطقه‌ای و بین المللی با مقامات بلندپایه روسی گفتگو و تبادل نظر کند.

دعوت رسمی وزیر دفاع روسیه از رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان، بیانگر نقش ویژه ایران در تحقق ثبات و امنیت منطقه و اذعان قدرت‌های جهانی بر لزوم نقش‌آفرینی ایران در معادلات منطقه‌ای و جهانی است.

این سفر همچنین ادامه تعاملات دو کشور برای هم‌افزایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های طرفین جهت تقویت توان دفاعی و نظامی دو کشور است.

تهران و مسکو به این نگاه واحد رسیده‌اند که راهکار رسیدن به ثبات و امنیت پایدار در منطقه، با تعامل سازنده و همگرایی همسایگان قابل اجراست.