کد خبر: ۳۶۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۶۹

پیش بینی رفتار دولت سیزدهم در قبال مذاکرات

سید حمید حسینی پیش‌بینی کرد حداکثر تا اسفند ماه سال جاری دولت سیزدهم پای میز مذاکره برای بازگشت به برجام خواهد رفت.

این فعال اقتصادی که سابقه عضویت طولانی مدت در اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی و همچنین اتاق بازرگانی را داراست، با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم را دولتی عملگرا می‌داند، ادامه داد: این دولت با حداکثر حمایت نظام در حال فعالیت است و از این رو معتقدم نباید شکست بخورد به این ترتیب من پیش‌بینی می‌کنم حداکثر تا اسفندماه دولت سیزدهم به پای میز مذاکره باز خواهد گشت.

وی گفت: همان کسانی که معتقد بودند مشکل ایران در عدم استفاده از ظرفیت‌های داخلی است، کم‌کم به این نتیجه می‌رسند که ظرفیت‌های داخلی جوابگو نیست و مجبورند واقعیت‌ها را بپذیرند و مشکلات بین المللی را حل کنند.

این کارشناس اقتصادی گفت: مطمئناً ما آن‌ها را تشویق می‌کنیم که راه درست را انتخاب کنند در حالی که منتقدان دولت قبلی تمام فعالیت‌های درست را نیز هو می‌کردند و آنچه برایشان اهمیت نداشت منافع عمومی و ملی کشور بود.

پیش بینی رفتار دولت سیزدهم در قبال مذاکرات

حسینی افزود: باید پذیرفت مسائل اقتصادی کشور به تنهایی و با تکیه بر داخل می‌توان حل کرد و حتی اگر برجام امروز اجرایی شود نیز بخش مهمی از مشکلات اقتصادی قابل حل نیست.

او در بخش دیگری از سخنانش به آمارهای رسمی درباره میزان تحقق درآمدهای دولت از محل فروش نفت اشاره کرد و گفت:  در ۵ ماهه اول امسال تنها ۸ درصد درآمدهای پیش بینی شده از محل فروش نفت محقق شد و این بدان معناست که ایران روزانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار بشکه صادرات نفت داشته است .

وی گفت:من اعتقاد دارم دراین شرایط اتفاق خاصی درحوزه افزایش فروش نفت رخ نخواهد داد البته باید توجه داشت قیمت جهانی نفت درحال افزایش است و همین مسئله سبب می‌شود اروپا، هند و سایر کشورهای دنیا به آمریکا فشار بیاورند که دست از فشار بر ایران بردارد .