کد خبر: ۳۶۲۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۴

واکنش یک چهره اصولگرا به اظهارات رییسی درباره برجام/ دولت در همین فاصله کوتاه کارنامه خوبی ارائه داده !

برنا نوشت: یک چهره سیاسی اصولگرا با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور در مورد برجام عنوان کرد: به نظر من دولت جدید در عرصه‌های مختلف موفق بود؛ یکی حل بحران کرونا که ما با شرایط سختی روبرو بودیم که با تلاش دولت جدید می‌توان گفت در مسیر سراشیبی قرار گرفته‌ایم.

«عباس سلیمی‌نمین» فعال سیاسی اصولگرا، در رابطه با اظهارات اخیر رئیس‌جمهور در مورد حفظ معیشت مردم بدون وابستگی به برجام گفت: هر چند مسائل به هم بی‌ارتباط نیست اما بحث متوقف گذاشتن یک‌سری تلاش‌ها و آن را منوط به یک‌سری عوامل بیرونی دانستن خطایی بود که در دولت گذشته تجربه شد و تاثیرات بسیار سویی به جای گذاشت. به‌طور قطع اگر ما در حوزه بین‌الملل قوی کار کنیم در مسائل داخلی تاثیر دارد اما اگر به گونه‌ای عمل کنیم که فعالیت‌های داخلی متوقف شود و انتظاراتی بوجود بیاید و تاثیرگذاری تلاش‌ها در داخل کشور منوط به مسائل حوزه خارجی باشد، این مساله آثاری منفی خواهد داشت و هم در مسائل خارجی موفقیت چندانی نخواهیم داشت و هم داخل را شرطی کرده‌ایم.

او افزود: اگر آنها احساس کنند ما دچار نوعی بن‌بست هستیم و یا دچار شرایط ویژه‌ای هستیم که با مسائل خارج از کشور مرتبط است، به‌طور طبیعی راحت عمل نخواهند کرد و ما را دچار مشکلاتی می‌کنند و به راحتی به حقوق ما تن نمی‌دهند و فرصت عملی شدن حقوق ما را ایجاد نمی‌کنند، چون احساس می‌کنند می‌توانند از موضعی بالاتر با ما برخورد کنند و نوعی تلقی می‌شود که انگار ما معطل آنها هستیم.

این چهره اصولگرا تاکید کرد: در داخل کشور هم وقتی فضا شرطی شود بسیاری فعالیت‌های خود را متوقف می‌کنند تا ببینند اوضاع بین‌الملل چگونه خواهد بود و نرخ ارز بعد از گفتگوها چه خواهد شد و بعد از انعقاد توافقات چه پیش می‌آید و همه فعالیت‌ها متوقف می‌شود تا نوعی ثبات و شرایط عادی بعد از توافقات حوزه بین‌الملل، انجام شود که در این وضعیت کار چندانی پیش نخواهد رفت. موضع این دولت موضع خوبی است و به مذاکرات بها می‌دهند و اعتقاد به مذاکره دارند اما مسائل داخلی را به مذاکره پیوند، نمی‌دهند.

واکنش یک چهره اصولگرا به اظهارات رییسی درباره برجام/ دولت در همین فاصله کوتاه کارنامه خوبی ارائه داده !

او افزود: به نظر من دولت جدید در عرصه‌های مختلفی موفق بود یکی حل بحران کرونا که ما با شرایط سختی روبرو بودیم که با تلاش دولت جدید می‌توان گفت در مسیر سراشیبی قرار گرفته‌ایم. این دستاورد جز در سایه تلاش فوق‌العاده و کار زیاد به دست نمی‌آمد. دولت گذشته خیلی تحرک نداشت و این عدم تحرک موجب شده بود مسئله کرونا به بحرانی تبدیل شود ولی با تلاش فوق‌العاده دولت جدید، شرایط تغییر کرد و این موجب عادی شدن فعالیت‌ها خواهد شد همانطور که اعلام شده در تهران دور کاری متوقف می‌شود. در این شرایط فعالیت بخش خصوصی هم به حداکثر می‌رسد و همه چیز به شرایط عادی بر می‌گردد و فعالیت‌ها به حداکثر می‌رسد و فعالیت‌های اقتصادی افزایش پیدا می‌کند و این شرایط بر حوزه تولید تاثیر می‌گذارد و در این شرایط، قیمت‌ها کمی متعادل‌تر می‌شود.

سلیمی‌نمین در پایان گفت: در مورد بحث امیدواری در مردم، دولت کنونی در همین فاصله کوتاه کارنامه خوبی ارائه داده است. همین‌که از نزدیک به مشکلات مناطق پر مسئله رسیدگی می‌شود طبیعتا امیدواری بوجود می‌آورد اگرچه شاید دولت نتواند، سرمایه‌گذاریهای کلانی داشته باشد اما می‌تواند پروژه‌های نیمه تمام را با توجهی جدی و بررسی از نزدیک حل و فصل کند و قطعا این موارد، تاثیر زیادی می‌گذارد.