کد خبر: ۳۶۲۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۱۷

آموزش و پرورش: وعده برچیدن همه مدارس کانکسی و کپری / بازگشایی مدارس در 2 هفته آینده

" بازگشایی مدارس به واکسن گره زده نشده است".

 سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در راستای پیگیری دستورات ریاست جمهوری در سفر اخیر وی به کهگیلویه و بویراحمد، تمامی مدارس کانکسی بالای ۱۵ نفر و کپری در کشور و این استان برچیده می‌شود.

به گزارش ایرنا ، علیرضا کاظمی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران یاسوج اظهار داشت: روزهای مهرماه ماه فصل شکوفایی علم و خرد هست و توفیق نصیبم شد در در این ایام پر مهر و نشاط در استان کهگیلویه و بویراحمد حضور پیدا کنم.

وی افزود: در سفر اخیر آیت الله ابراهیم رئیسی و هیات دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد مقرر شد تمامی مدارس کپری و کانکسی جمع شوند که در این رابطه آمار و ارقام مدارس کانکسی در این استان بالاست و برنامه ریزی برای برچیده شدن این مدارس آغاز شده است .

کاظمی تصریح کرد: تمامی مدارس کانکسی بالای ۱۵ دانش آموز جمع آوری و در این استان کلنگ جمع آوری این کانکس ها برای اولین بار در کشور زده خواهد شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش یکی دیگر از اهداف سفر خود به این استان کهگیلویه و بویراحمد را بررسی و احصا وضعیت و مشکلات آموزش و پرورش این استان برشمرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: زلزله سی سخت آسیب زیادی به مدارس وارد کرد و هم اینک تعداد زیادی از آن ها بازسازی شده است .

طی۲ هفته آینده مدارس به سمت بازگشایی پیش می روند

کاظمی پیرامون نحوه بازگشایی مدارس عنوان کرد: بازگشایی مدارس امسال به ۲ دسته تقسیم شد که مدارس با جمعیت زیر ۱۵ نفر و کمتر که دسترسی به فضای آموزشی نداشتند حضوری برگزار شدند که بر اساس آخرین اطلاعات ۵۰ درصد مدارس در استان کهگیلویه و بویراحمد حضوری بودند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: از اول آبان ارزیابی بازگشایی مدارس توسط مدیران مدارس آغاز می شود.

وی افزود: ممکن است تا اواخر آبان و اوایل آذر مدارس را بازگشایی کنیم.

سرپرست آموزش و پرورش تصریح کرد: واکسیناسیون برای دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ در دست اجراست و آمار در این استان بالای ۸۰ درصد است.

وی ضمن قدردانی از روند پوشش واکسیناسیون ادامه داد: در کشور واکسیناسیون دانش آموزان از مرز ۷۰ درصد عبور کرده است.

کاظمی با اشاره به اینکه واکسیناسیون تضمین سلامت دانش اموزان را بالا می برد اظهار داشت : اما بازگشایی مدارس به واکسن گره زده نشده است.

وی ادامه داد: باید تمامی پروتکل های بهداشتی همزمان در مدارس نیر مورد توجه قرار گیرند.