کد خبر: ۳۶۲۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۹۹

4 نشانه افول آمریکا از زبان سرلشکر باقری/ شرایط امروز هوشیاری بیشتر نیروهای مسلح را می‌طلبد

تسنیم نوشت: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: هنگامی که تهدیدات عیان است، روش مقابله با آن‌ها قدری ساده‌تر است، اما هنگامی که تهدیدات با پیچیدگی همراه باشد، طبیعتاً وظیفه ما در مقابل آن خطیر و سنگین‌تر است.

سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (سه‌شنبه) در دوازدهمین جشنواره مالک اشتر نیروهای مسلح که در سالن 5 آذر این ستاد برگزار شد، اظهار داشت: به همه فرماندهان محترم به‌ویژه منتخبین نیروهای مسلح که در میان عموم فرماندهان و مدیران کارآمدی و توانمندی بهتری را در حوزه رشد و شکوفایی نیروهای مسلح به نمایش گذاشتند، تبریک و خیرمقدم عرض می‌کنم.

وی سپس با اشاره به افول قدرت آمریکا در منطقه گفت: خدا را شاکریم که بعد از دوران سخت تهدیدات گذشته، امروز شاهد دوران افول و ضعف آمریکای جنایتکار و اذناب منطقه‌ای او هستیم.

سرلشکر باقری فرار آمریکا از افغانستان، آغاز تخلیه نیروهای نظامی آمریکا از عراق و بخش‌هایی از سوریه، انتقال و کاهش تجهیزات پیشرفته پدافند هوایی و ضد موشکی آمریکا در حاشیه خلیج فارس و کاهش نیروهای دریایی و انتقال آن‌ها به سرزمین‌های جنوب چین را نشانه‌هایی از افول قدرت آمریکا و جابه‌جایی قدرت در جهان برشمرد.

سرلشکر باقری: شرایط امروز هوشیاری بیشتر نیروهای مسلح را می‌طلبد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: البته هیچ‌کدام از این موارد به معنای کاهش تهدیدات یا عادی‌انگاری اوضاع در ارتباط با نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی افزود: آمریکای جنایتکار و صهیونیست‌ها نشان داده‌اند که هرچند اقدام نظامی مستقیم برای آن‌ها کار سختی شده است، اما هیچ‌گاه دست از توطئه و دشمنی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی برنخواهند داشت و همواره به اشکال مختلف موجبات تهدید و ایجاد مشکل برای ایران اسلامی و همراهان منطقه‌ای کشورمان را فراهم خواهند کرد.

سردار باقری اضافه کرد: در مجموع باید بگوییم که وضعیت فعلی از برکات و نتایج انقلاب اسلامی و خون شهیدان، فرماندهی بی‌نظیر فرمانده معظم کل قوا در مدیریت تهدیدات در صحنه پیچیده جنوب غرب آسیا و بهره‌برداری از فرصت‌های پدید آمده است.

وی با تأکید بر اینکه شرایط امروز هوشیاری هرچه بیشتر نیروهای مسلح را می‌طلبد، گفت: هنگامی که تهدیدات عیان، مشخص و مستقیم است، روش مقابله با آن‌ها قدری ساده‌تر و روان‌تر است، اما هنگامی که تهدیدات با پیچیدگی و لایه‌بندی‌های گوناگون همراه باشد، طبیعتاً وظیفه ما در مقابل آن خطیر و سنگین‌تر است؛ لذا وظیفه دائمی ما در قبال تهدیدات رصد اوضاع توسط بخش‌های اطلاعاتی، ارتقای آمادگی و توان عملیاتی در تمامی رده‌های فرماندهی و سطوح پایین‌تر و آماده بودن لحظه‌ای برای هرگونه پیشامد است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان تأکید کرد: آمادگی دائمی و ارتقای دائمی توان رزمی مطالبه همیشگی فرمانده معظم کل قوا از ارتش، سپاه، بسیج و عالی‌ترین سطوح فرماندهی تا پایین‌ترین رده‌هاست که ما نباید لحظه‌ای از وظایف خود در این رابطه غفلت کنیم.