کد خبر: ۳۶۲۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۱۱

سخنگوی هلال احمر: رییس هلال‌احمر استعفا نداده است

ایرنا نوشت: سخنگوی جمعیت هلال‌احمر، استعفای دکتر کریم همتی از ریاست این جمعیت را تکذیب کرد و گفت: رییس جمعیت هلال‌احمر همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

محمد حسن قوسیان مقدم روز سه شنبه گفت: در جلسه روز گذشته(دوشنبه) شورای عالی جمعیت هلال‌احمر که با حضور همه اعضا برگزار شد، تعیین شد که ریاست جمعیت هلال احمر کشور تا روز انتخاب ریاست جدید هلال احمر یعنی ۱۰ آبان بر عهده دکتر کریم همتی باشد و به همه امور رسیدگی کامل شود.

وی افزود: در جلسه شورای عالی جمعیت هلال احمر هیچ گونه استعفانامه ای  از سوی کریم همتی نوشته نشده و همگی اعضا جلسه برای استمرار کار وی تاکید داشتند.

قوسیان مقدم ادامه داد: در جلسه بعدی شورای عالی جمعیت هلال احمر که ۱۰ آبان ماه برگزار شود، برای ریاست جدید جمعیت هلال احمر تصمیم گیری خواهد شد.

روز گذشته، در این جلسه گزارشی از عملکرد جمعیت هلال احمر در حوزه های مختلف توسط رئیس جمعیت ارائه شد؛ دکتر کریم همتی رییس جمعیت راه اندازی بیش از ۶ هزار خانه هلال، ساماندهی و شناسایی موقوفات، اصلاح ساختار شرکت های زیرمجموعه، شارژ انبارهای امدادی، نوسازی و اورهال کردن ناوگان بالگردی و خودرویی، تبدیل وضعیت ۸۰۰ نفر امدادگر دارای درجه ایثار و واردات بیش از ۱۰۰ میلیون دز واکسن کرونا به همراه عملیات‌های امداد و نجات در زلزله های سی سخت در کهگیلویه و بویراحمد، زلزله چهارمحال و بختیاری و اندیکا در خوزستان را از مهم‌ترین اقدامات انجام شده طی دوسال گذشته عنوان کرد.

وی ارتقای سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به این سازمان غیردولتی را شاخصه و نمود حرکت مثبت در دوسال گذشته دانست.

در ادامه این جلسه و به پیشنهاد نمایندگان رئیس جمهوری به منظور تعیین رئیس جدید یا تثبیت مدیریت مقرر شد ضمن دعوت از کاندیداهای ریاست جمعیت طی یک هفته آینده مقدمات برگزاری انتخابات در شورای عالی انجام و دو نفر به رئیس جمهور معرفی شوند.