کد خبر: ۳۶۵۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۱۷

علت زرد سوختن شعله اجاق گاز

اجاق گاز بنا بر اینکه وسیله ای است که با گاز کار می کند همواره باید عملکردش مورد بررسی قرار بگیرد، یکی از مواردی که مصرف کنندگان را نگران می کند زرد سوختن اجاق گاز است، در ادامه باید به بررسی علت زرد سوختن شعله اجاق گاز یا همان آبی نسوختن آن بپردازیم، اگر این مشکل برای شما پیش آمده در ادامه با ما به بررسی این مشکل برای جلوگیری از مشکلات احمتمالی و اغلب خطرناک بپردازید.

۴ علت زرد سوختن شعله اجاق گاز

عدم وجود هوا و گاز و تاثیر آن روی زرد سوختن شعله اجاق گاز

گرفتگی دریچه هوا یکی از دلایل زرد سوختن شعله اجاق گاز

مسدود بودن منافذ ورودی هوا چطور منجر به زرد سوختن شعله گاز می شود؟

عدم تهویه مناسب یکی از علل زرد سوختن اجاق گاز

 

4علت زرد سوختن شعله اجاق گاز

زرد سوختن اجاق گاز از آن دسته مشکلاتی نیست که صرفا یک منشا و علت داشته باشد و می تواند مربوط به موارد مختلفی شود، در ادامه برای اینکه تمام موارد تاثیر گذار روی زرد سوختن اجاق گاز را بشناسید به بررسی 4علت زرد سوختن اجاق گاز پرداخته ایم:

·        اولین چیزی که ممکن ات منجر به زرد سوختن شعله اجاق شود نبود هوای کافی برای سوختن می باشد ک در ادامه آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

·        گرفتی دریچه ورودی هوا

·        عدم تهویه مناسب آشپزخانه

·        مسدود بودن منافذ ورودی هوا

کاربران گرامی؛ در صورت بروز خرابی در اجاق گاز نف خود می توانید برای تعمیر و فع مشکل خود از خدمات تعمیر اجاق گاز نف در شهر خود استفاده کنید.

عدم وجود هوا و گاز و تاثیر آن روی زرد سوختن شعله اجاق گاز

اولین مورد و رایج ترین موردی که در میان دلایل زرد سوختن شعله اجاق گاز قصد بررسی آن را داریم نبود هوا و کمبود گاز و تاثیر آن روی زرد سوختن شعله می باشد، اگر این مشکل برای شما پیش آمده اما به طور کامل با جوانب آن آشنا نیستید در ادامه با ما همراه باشید:

·        آتش برای درست سوختتن و یا به نوعی به رنگ آبی سوختن نیاز دارد تا از ماده ای با میزان مشخصی گاز و میزان مشخصی هم اکسیژن ترکیب گردد، این ترکیب به شکل و موارد مختلفی صورت می گیرد که دقیقا بستگی به نوع دستگاه شما دارد.

·        اگر دستگاه شما قدیمی است کپسول ترکیب هوای آن را باید مورد بررس قرار دهید و در صورتی که خراب بود آن را تعمیر یا در صورت نیاز اقدام به تعویض آن نمایید.

·        اگر دستگاه شما از مدل های جدید است باید لوله رابط تا نازل را مورد بررسی قرار دهید.

·        توجه داشته باشید که میزان زیاد یا کم بودن گاز هم در این مورد می تواند تاثیر گذار باشد و این به آن معنا نیست که شما فقط باید میزان اکسیژن را مورد بررسی قرار دهید.

 

گرفتگی دریچه هوا یکی از دلایل زرد سوختن شعله اجاق گاز

اشتعال ارتباط زیادی به میزان گاز و اکسیژن دارد و اگر نسبت به کارکرد دستگاه خود حساس هستید حتما باید مواردی که گفته می شود را مورد بررسی قرار دهید، دمین دلیل زرد سوختن شعله اجاق گاز گرفتگی دریچه هوا می باشد که در ادامه به آن می پردازیم:

·        برای احتراق درست شعله ها در هر اچاق گازی چیزی به نام دریچه هوا وجود دارد.

·        ممکن است به دلیل خاک گرفتگی یا هر مشکل دیگری این دریچه دچار انسداد شده باشد.

·        در صورتی که این دریچه عملکرد بهینه خود را نداشته باشد طبیعتا دستگاه شما مشکل خوهد داشت و این امری طبیعی می باشد.

·        به شما توصیه می کنیم در صورت جرم گرفتن این دریچه با استفاده از یک مسواک اقدام به رفع انسداد کنید تا مشکل آبی نسوختن شعله اجاق گاز شما رفع شود.

کاربران گرامی؛ در صورتی که با بروز خرابی در اجاق گاز میدیا مواجه شدید می توانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات نمایندگی تعمیرات اجاق گاز مدیا بهره مند شوید.

مسدود بودن منافذ ورودی هوا چطور منجر به زرد سوختن شعله گاز می شود؟

روی سرشعله های هر اجاق گاز یک سری منافذ ورودی هوا وجود دارد، طبیعتا هر کدام از سرشعله ها ممکن است در اثر جرم گرفتگی مسدود شوند و این امری طبیعی می باشد، این منافذ هم می توانند در نادرست سوختن شعله گاز شما تاثیر گذار باشند، در ادامه به بررسی این دلیل زرد سوختن شعله اجاق گاز خواهیم پرداخت:

·        این منافد به راحتی و با برداشتن سر شعله قابل مشاهده هستند.

·        استفاده از شوینده های غیر مناسب می تواند به دستگاه آسیب های دیگری بزند، امروزه شوینده هایی در بازار ارائه می شوند که مختص به سطوحی از جمله اجاق گاز هستند، استفاده از این شوینده ها توصیه ما به شما می باشد.

·        نکته دیگری که باید به آن اشاره گردد این است که برای از بین بردن این جرک ها نیساز به اجسام زبری دارید.

·        فرچه سیمی های کوچک برای این کار بسیار مناسب می باشند.

در صورتی که در منزل خود از اجاق گاز آلتتون استفاده می کنید و با بروز خرابی در این دستگاه مواجه شده اید می توانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات نمایندگی تعمیرات اجاق گاز آلتون استفاده کنید.

عدم تهویه مناسب یکی از علل زرد سوختن اجاق گاز

مسئله آخری که می توانیم آن را هم دلیل آبی نسوختن شعله اجاق گاز بدانیم هوای فضای آشپزخانه می باشد،  برای مثال اگر دقت کرده باشید در فضا های کارگاهی که ذرات معلق در آن زیاد هستند نوع سوختن شعله گاز بسیار متفاوت تر می باشد، برای مثال نوع سوختن شعله گاز در یک کارگاه گچ کاری با یک منزل مسکونی متفاوت می باشد.

·        برای جلوگیری از این حالت بهتر است تا همواره یکی از منافذ منزل خود مانند پنجره را در هنگامی که هوای منزل آلوده است روشن کنید.

·        علاوه بر این در صورتی که شعله بد بسوزد و علتش این مشکل باشد جای نگرانی ای نیست، چرا که با صاف دن هوای منزل این مشکل هم رفع خواهد شد.

·        البته که به طور کلی بهتر است زمانی که ذرات معلقی در منزل شما پخش شده است اقدام به آشپزی نکنید.