کد خبر: ۳۶۶۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۴

انتقادات تند نماینده مجلس از جنجال خوبان عالم و همکاری فدراسیون فوتبال با شرکت صهیونیستی

فارس نوشت: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رویه های مرتبط با جادوگری در فدراسیون فوتبال گفت: عزیزی خادم فکر می‌ کند از طریق تلقین درمانی می‌خواهد کارهایش را پیش ببرد اما اینطور مسائل خرافه پرستی است و قابل قبول نیست.

حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی درباره اینکه واژه هایی نظیر خوبان عالم در ادبیات فوتبال منتسب به فدراسیون شده و اینکه قرار است عزیزی خادم به همراه وزیر ورزش و جوانان در این کمیسیون حاضر شود، عنوان کرد: بله، اینجا کمیسیون فرهنگی مجلس مسلمان است. در دین مبین اسلام کسی جادوگری و رمالی را قبول ندارد. هم با این مسائل در هر سطح مقابله خواهیم کرد و هم اینکه در آینده برنامه های ویژه ای در این زمینه خواهیم داشت.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اینکه رئیس فدراسیون فوتبال موضوع ارتباط با این حواشی را تکذیب نکرده و گفته چه ایرادی دارد یک نفر با نفسش به ما کمک کند، اظهار داشت: نه، این حرف ها نیست. عزیزی خادم شاید فکر می کند از طریق تلقین درمانی  می‌خواهد کارهایش را پیش ببرد؛ در حالی که پذیرفتن اینطور مسایل خرافه پرستی است.این نوع رفتارها جایز و در مملکت اسلامی قابل قبول نیست.

آقا تهرانی درباره اینکه در تمام دنیا فدراسیون‌ها با جادوگری برخورد می کنند اما عزیزی خادم به عنوان رییس فدراسیون خود به این مسایل دامن می زند، گفت: بحث جادوگری و این مسایل اصلا جزو نکاتی است که در اسلام ورود به آن حرام است. یعنی از نظر فقهی نه جادوگر محترم است و نه کسی که دنبال این مباحث خرافات می رود آدم درستی است. این جریانات انحرافی است. باید هر کسی درست تلاش کند و البته خدای متعال هم یاری می‌کند، ان نصرالله ینصرکم.آدم های نادرستی که می خواهند یک پولی را به دست بیاورند یا بتوانند در اصطلاح افراد را گول بزنند، از این ابزارها استفاده می‌کنند. 

وی افزود: من خیلی ها را این مدلی دیده‌ام. متاسفانه گاهی از مواقع به زندگی های مردم ورود می کنند. اینها در اسلام واقعا مورد قبول نیست و اصلا ورود به این مسایل کار درستی نیست. هیچ راه و هیچ وجه صحیحی برای این کارها و این حرف ها نیست. در دنیا کسانی هستند که ارتباطی با خدا و ائمه اطهار ندارند، اما از این حرف ها (جادوگری) می زنند و به دنبالش می روند. ما چرا باید از این حرف ها بزنیم؟ حتی سایر ادیان الهی هم با سحر و جادو مخالف بودند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: می‌خواهم بگویم مبارزه با جادوگری فقط برای اسلام هم نیست. دیگر ادیان آسمانی و الهی هم این مزخرفات و خرافات را اصلا قبول ندارند. اگر کسی مختصر دین و تدینی داشته باشد از همان اول باید بداند که نباید در اینجور مسایل ورود کند و اگر هم دین ندارد، حداقل آدم باید صاحب عقل و خرد باشد.

آقاتهرانی درباره حملات صورت گرفته علیه برخی نمایندگان مجلس از سوی مسولان فدراسیون فوتبال درباره مباحث مرتبط با اساسنامه و لغو مجوز سفر تیم بانوان ایران به بلژیک تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس به لطف الهی یک کمیته ورزش دارد که در این کمیته آقای راستینه و آقای فروردین حضور دارند.  فروردین خودش هم اهل ورزش بوده و هست و مسئولیت فراکسیون ورزش مجلس را هم دارد که مباحث را با صورت دقیق و کامل بررسی می کند و بعد جمع بندی صورت می گیرد. برای مثال، در بحث مسائل باشگاه ها هم ورود جدی شده و تقریبا مباحث مرتبط با آن آماده شده است.

وی درباره ماجراهای مرتبط با باز شدن پای یک شرکت منتسب به رژیم صهیونیستی به ایران در بحث کمک داور ویدیویی و اینکه قاضی زاده هاشمی از آن به عنوان پروژه احتمالی نفوذ یاد کرده و سردار کوثری هم انتقادات تندی مطرح کرده، اظهار داشت: به صورت حتم ما با تحقیقات دوستان توجه می کنیم و حرف های این دو عزیز برایمان حجت است. چنین اتفاقی قطعا و حتما محکوم است و ما به وزیر ورزش تذکر می دهیم. پس از پایان تحقیقات نهادهای  ذیربط در این باره اقدامات محکم و قطعی لازم را انجام می دهیم