کد خبر: ۳۶۶۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۴۳

نماینده اصفهان: تجمع مطالبه‌گرانه کشاورزان مورد بهره برداری‌ سیاسی و راهزنی‌های امنیتی قرار نگیرد

فارس نوشت: نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به ناآرامی‌های روز گذشته در این شهر گفت: کسانی که دست به ایجاد ناآرامی زدند از کشاورزان نیستند و دشمنانی هم که به موج سواری روی موضوعات داخلی ایران دل بسته‌اند، آب در هاون می‌کوبند.

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، درباره اتفاق اخیر استان اصفهان، اظهار داشت: دشمنان ایران از هر موضوع به عنوان دستاویزی برای تحت تاثیر قراردادن فضای بین‌المللی ایران سوء استفاده می‌کنند این در حالی است که در ایران مجموعه‌های صنفی همواره می توانند دیدگاه ها و رویکردهای خودشان را به عنوان مطالبات صنفی مطرح کنند.

وی ادامه داد: موضوع اتفاقات اخیر اصفهان یک مبحث صنفی و مطالبه به حق عمومی مردم اصفهان بوده است که هیچ کس نباید از آن بهره‌برداری‌های سیاسی کند، بلکه مردم اصفهان آگاهانه حرکت های خودشان را در طول ماه های گذشته دنبال کردند و همچنین نمایندگان مجلس مطالبه آنان را در بالاترین سطح مطرح کرده اند که نمونه آن جلسه روزهای گذشته نمایندگان با رئیس جمهور بوده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: اهمیت مسئولین عالی کشوری در رابطه با اعتراضات اخیر مردم اصفهان نشان می‌دهد که این موضوع برای مسئولین عالی مهم است و قطعاً به دنبال راه حلی هستند که بتوانند رودخانه زاینده رود را همانند گذشته سیراب کند و در حال پیگیری این موضوع تا رفع حل مشکل هستند.

مقتدایی تصریح کرد: همچنین کشاورزان در استان اصفهان به خوبی با شناخت عمیق از شرایط در عین پیگیری مطالبات خود دقت کردند تا تجمع مطالبه‌گرانه آن ها به دور از هر گونه بهره برداری‌های سیاسی یا راهزنی های امنیتی قرار نگیرد از این رو در تجمعی که مردم اصفهان در پل خواجو داشتند صدای به حق خودشان را به گوش مسئولان استانی و کشوری رساندند و پس از آن بعد از برگزاری چند جلسه تفاهماتی انجام شد و سپس تصمیم گرفتند که محل تجمع را ترک کنند.

وی افزود: اما از این مقطع به بعد عده‌ای از کسانی که هویت آنان تاکنون معلوم نیست و البته بخشی از آنها هم مشخص شده که جزو کشاورزان نیستند این تجمعات برگزار و فراخوان های بعدی را اعلام کردند که از این لحظه به بعد مجموعه‌های پیگیر در سطح استان و کشور پیگیری کردند تا امنیت اصفهان به مخاطره نیفتد و صنف کشاورزان نیز اعلام کرده که هیچ گونه فراخوانی برای تجمع نداده است. بنابراین مجموعه اقداماتی که پس از این موضع صریح صنف کشاورزان انجام شده است مبنای قانونی یا رسمی و یا تجمعات اجتماعی ندارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: قطعاً باید مراقبت شود که مطالبه‌گری و موضوعات اجتماعی رنگ و بوی سوءاستفاده های سیاسی پیدا نکند، بنابراین دشمنانی که به موج سواری از موضوعات داخلی ایران دل بستن آب در هاون می کوبند.