کد خبر: ۳۶۶۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۹۰

انتقاد آیت‌الله نوری همدانی از تضعیف و تخریب نماز جمعه

​​​​​​ایسنا نوشت: آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد که تضعیف و تخریب نمازجمعه به بهانه‌های مختلف مصلحت نیست

 آیت الله نوری همدانی در دیدار با رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، با تأکید بر اینکه تقویت جایگاه نمازجمعه، امروز بسیارضروری است، گفت: از آنجا که این جایگاه، واسطه بین مردم ونظام است و باید حقایق، طبق موازین شرعی در آن تبین شود، تخریب ویا تضعیف آن مصلحت نیست.

آیت الله نوری همدانی، در این دیدار، با تجلیل از خدمات صورت گرفته در دوران مسئولیت حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی اکبری، خطاب به وی اظهار کرد: الحمدلله جنابعالی فردی موفق ودارای شایستگی های زیادی می‌باشید و ما ازبرنامه‌هایی که گزارش دادید و از نهاد نمازجمعه حمایت می‌کنیم.
این مرجع تقلید، تریبون نمازجمعه را واسطه بین مردم و نظام دانست که مسائل را تبیین و تحلیل کنند و تصریح کرد: باید مطالبی دقیق و همراه با مطالعه عمیق وجامعیت فراوان و در نظر گرفتن همه ابعاد، دارای محتویات بروز و کامل و جامع در اختیار ائمه جمعه قرار بگیرد.

آیت الله نوری همدانی، تفسیر قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را از منابع عالی برای بهرمندی درخطبه‌های نمازجمعه نام برد و افزود: امروز در دنیایی واقع شده‌ایم که باید امامان جمعه زمان‌شناس باشند و مسائل و حقایق عصر ما، یعنی مسائل آخرالزمان راخوب تحلیل کنند و به گوش مردم برسانند.
وی ادامه داد: تقویت نمازجمعه‌ها بسیار ضروری است. نمازجمعه واسطه بین مردم و نظام است و امامان جمعه باید مسائل را بشناسند و با رعایت موازین شرعی بیان کنند و تضعیف و تخریب این جایگاه به بهانه های مختلف به مصلحت نیست.
این مرجع تقلید در پایان گفت: مراقب دشمنان اسلام و انقلاب باشیم که از منظر پیامبراکرم(ص)، عامل مشکلات در میان مسلمانان اختلاف و راه نجات، وحدت است.