کد خبر: ۳۶۶۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۷۷

معاون وزیر: هرکس می‌تواند، نفت صادر کند

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران استفاده از بازار‌های جدید را از جمله روش‌های جدید صادرات نفت برشمرد و گفت: هرکس که شرایط خرید نفت و میعانات و این امکان را دشته باشد که بتواند تضامین لازم را ارائه داده و پول محموله را برگرداند، می‌تواند در امر صادرات همکاری داشته باشد و در این زمینه منعی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: در صادرات نفت‌خام و میعانات گازی یک نگاه پیشرفته و جدیدی داریم و لزوما بدنبال آن نیستیم که از روش‌های سنتی و قدیمی برای صادرات استفاده کنیم.

به گزارش ایلنا، محسن خجسته‌مهر درباره روش‌های جدید صادرات نفت اظهار داشت: ما محدودیتی در شناسایی بازار‌های جدید نداریم و خوشبختانه انعطاف و جذابیت در بازار وجود دارد.


وی افزود: در صادرات نفت‌خام و میعانات گازی یک نگاه پیشرفته و جدیدی داریم و لزوما بدنبال آن نیستیم که از روش‌های سنتی و قدیمی برای صادرات استفاده کنیم.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران استفاده از بازار‌های جدید را از جمله روش‌های جدید صادرات نفت برشمرد و تصریح کرد: هرکس که شرایط خرید نفت و میعانات و این امکان را دشته باشد که بتواند تضامین لازم را ارائه داده و پول محموله را برگرداند، می‌تواند در امر صادرات همکاری داشته باشد و در این زمینه منعی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: تدابیر لازم برای جلوگیری از مشکلات قبلی فروش نفت از سوی اشخاص اندیشیده شده است.

خجسته‌مهر درباره آخرین وضعیت واردات گاز از ترکمنستان و پرداخت بدهی‌ها نیز گفت: در حال حاضر برای ایجاد مبادلات تجاری و واردات گاز از ترکمنستان در حال مذاکره هستیم، همچنین مذاکره می‌کنیم که بدهی‌ها تهاتر و یا پول آن پرداخت شود.

وی همچنین روز شنبه ۶ آذرماه در نخستین نشست خبری خود در جمع خبرنگاران از توان افزایش ۱.۵ برابری ظرفیت پالایش و صادرات نفت خام نسبت به قبل از تحریم‌ها خبر داده و اعلام کرده بود: با تحقق الزام‌ها و مفروض‌ها آمادگی داریم ظرفیت پالایش نفت‌خام و صادرات کشور را به ۱.۵ برابر پیش از تحریم‌ها برسانیم.

جواد اوجی وزیر نفت در جلسه رای اعتماد در مجلس گفته بود: با استفاده از شیوه‌های موجود و جدید، مانند روش تهاتر نفت با کالا و سرمایه‌گذاری خارجی در کشور برای فروش نفت اقدام خواهیم کرد.

او روز سه‌شنبه ۲ آذرماه نیز بیان کرده بود: ماه‌های آینده در بخش صادرات نفت خام و میعانات گازی توفیق‌های بیشتری حاصل می‌شود.