کد خبر: ۳۶۶۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۳

ادعای عجیب عضو هیات رئیسه مجلس: 216 تقاضای تحقیق و تفحص داریم

فارس نوشت: عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه 216 تحقیق و تفحص در مجلس در نوبت رسیدگی است، گفت: جلسات مجلس در روزهای سه‌شنبه از این پس صد درصد به امور نظارتی پارلمان اختصاص داده می‌شود.

یک عضو هیات رئیسه، با اشاره به نشست امروز صبح شورای هماهنگی هیأت رئیسه با روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس گفت: دراین جلسه بر استمرار جلسات مشترک مجلس و دولت تاکید شد و حاضران در جلسه بر این نظر بودند که استمرار این جلسه درخدمت‌رسانی به مردم می‌تواند مؤثر باشد.

وی با اشاره به نشست مشترک مجلس و دولت در روز سه شنبه هفته جاری اظهار داشت: در این جلسه در خصوص دستور کار جلسه روز چهارشنبه نیز بحث و تبادل نظر شد و بنا شد تا بررسی بودجه سال 1400 و بودجه سال آینده عمده دستور کار جلسه مشترک مجلس و دولت باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس افزود: بودجه 1400 به درستی اجرایی نشده و به عنوان مثال در مورد تبصره 14 بودجه 103 درصد اعتبار تخصیص یافته و پرداخت شده، اما به نحو صحیح به مصرف نرسیده است و در مقابل در مورد تعدادی از تبصره‌های بودجه حتی آیین نامه اجرایی آن نوشته هم نشده است.

جلسات سه‌شنبه‌های مجلس صد درصد نظارتی می‌شود/ 216 تحقیق و تفحص در نوبت رسیدگی

سلیمی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در مورد تبصره مربوط به بورس آیین نامه این تبصره در دولت قبل نوشته نشده و دولت آقای رئیسی از آبان ماه کار تدوین آیین نامه این تبصره را استارت زده است.

وی افزود: در این جلسه همچنین بنا شد تا جلسات مجلس در روزهای سه‌شنبه صد درصد نظارتی باشد و مجلس در جلسات این روز خود کاملا به امور نظارتی خود بپردازد.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: در حال حاضر 216 تقاضای تحقیق و تفحص در نوبت رسیدگی است که باید هرچه سریع‌تر به آنها پرداخته شود.