کد خبر: ۳۶۷۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۴۹

کلاهبرداری به‌کمک اپلیکیشن «شاد»

ایسنا نوشت:رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: با شروع و تداوم سال تحصیلی احتمال سوءاستفاده و کلاهبرداری افراد سودجو تحت عناوینی همچون به روز رسانی اپلیکیشن شاد و دیگر موارد در فضای‌مجازی وجود دارد.

سرهنگ"امین یادگارنژاد" بیان کرد: در این نوع کلاهبرداری پیامک‌هایی تحت عنوان "به روز رسانی اپلیکیشن شاد" به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان ارسال شده و خواسته می‌شود تا اپلیکیشن خود را به روز کنند در غیر این‌ صورت غیر فعال شده و دیگر خدماتی به آن ها ارائه نمی‌دهد.

رئیس پلیس فتا استان، افزود: شیادان سایبری در این شیوه کلاهبرداری با ارسال لینک‌های آلوده و ترغیب مخاطبان به کلیک بر روی آن به تمام اطلاعات گوشی اعم از پیامک‌ها، مخاطبین، عکس‌ها دسترسی خواهند داشت.

این مقام مسئول در خصوص راهکارهای پیشگیری از وقوع این نوع کلاهبرداری گفت: برای جلوگیری از وقوع این نوع کلاهبرداری ها بایستی از نصب نرم‌افزار و یا کلیک بر روی لینک‌های ارسالی از طرف افراد ناشناس خودداری کرد.

سرهنگ یادگارنژاد ادامه داد: نرم‌افزار آموزشی شاد یک پیام‌رسان رایگان است که از سوی آموزش‌ و پرورش در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است و حتی برای بروز رسانی هم نیاز به هیچ هزینه‌ای ندارد.

 وی به دانش آموزان و خانواده‌ها توصیه کرد: برای دانلود و به روز رسانی اپلیکیشن شاد به فروشگاه‌های دارنده نرم افزار معتبر داخلی و یا وب سایت وزارت آموزش و پرورش مراجعه کنند و به هیچ وجه به لینک‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های نامعتبر توجه نکنند