کد خبر: ۳۶۷۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۳

هندریل شیشه ای


امروزه با وجود اینکه استفاده از هندریل شیشه ای مورد استقبال قرار گرفته اما اکثر مردم هنوز نمی‌داننداین سازه شیشه ای چیست و تازه با دیدن نمونه کارها متوجه می شوند.

این مدل که همان نرده شیشه ای نیز گفته می‌شود در کنار تراس ها، بالکن ها و پله ها به جای استفاده از نرده های فلزی و استیل می‌توان از نرده های شیشه ای  استفاده کرد .

این نوع شیشه ها معمولاً از دو لایه تشکیل شده اندکه ضخامتی در حدود ۵،۶،۸و ۱۰ میلیمتر دارند.

 هرچه تعدادو ضخامت این لایه ها بیشتر باشد استقامت کاربیشتر می‌شود این مدل برای تراس ها استفاده می‌شود که ازترکیب نرده و حفاظ شیشه هم می توان استفاده کرد .

پروفیل استیل در کف کار برای پایه نگهدارنده حفاظ، در وسط شیشه سکوریت لمینت شده و در قسمت بالای کار دستگیره استیل استفاده می‌شود.

 

انواع هندریل شیشه ای

اکسپوز(روکار)،دفنی(توکار)، اسپیگوت،فیکس پوینت

هندریل دفنی: همانطور که از اسمش پیداست در داخل ساختمان کار می شود  ونرده ها به دو شکل لاچنل و فولادی ساخته می‌شود.

دراین مدل، شیشه سکوریت یا لمینت در داخل پروفیل یا ریل  قرار می‌گیرد و فضای بیشتری را به کاربر میدهد  و همین امر باعث شده طرفداران بیشتری داشته باشد در این مدل لبه های شیشه سکوریت دیاموند خورده می باشند تا موقع تماس به پوست آسیب وارد نشود این کار باعث می شود تا بدون هیچ اکسسوری و هندریل فوقانی بتوان شیشه را لمس کرد.این مدل بیشتر برای  بالکن ها و تراس ها استفاده می‌شود.

هندریل شیشه ای اسپیگات

یکی از رایج ترین مدلها  مدل روکار است.دراین  مدل پایه ها فولادی و استیل هستند.

قالب این مدل به  صورت گرد و مستطیلی هستند و برای مواردی که زمان کمی نیاز به راه اندازی دارند استفاده می شود .

نیاز به آهن کشی ندارند و برای هر پنل شیشه ای دو تا پایه نیاز است  که ارتفاعی حدود ۱۲ تا ۱۵ سانتیمتر دارند. جنس شیشه سکوریت است تا به راحتی تخریب  نشود و ازآن در استخر استفاده می شود که جنسش استیل ضد زنگ است.

هندریل شیشه ای اکسپوز

به این مدل  نیز مدل روکار گفته می‌شود به صورت شیشه های  بزرگ و یکدستی هستند که از داخل پروفیلهای  آلومینیومی به ارتفاع ۱۰ سانتیمتر قرار می گیرند.

 مزایای آن تعویض راحت شیشه است و شیشه مورد استفاده در این مدل سکوریت  به ضخامتی حدود۱۲ میلی متراست.

هندریل شیشه ای فیکس پوینت

این مدل از دو  قسمت شیشه سکوریت و بست پوینت گلس تشکیل شده است.این مدل مانند نوع دفنی می باشد ، فضای دید بالایی را به اشخاص می‌دهد که بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است.

شیشه مورد استفاده در این مدل سکوریت با ضخامت ۱۰ میل است. مهمترین نکته در نصب این مدل نرده هااین است که محل اتصال شیشه سکوریت با دیوار یا پله است و با کوچکترین خطا کل کار ناهم تراز میشود.

 نصب شیشه با دیوار با بست های  دکمه ای آلومینیومی انجام می‌شود که ضد زنگ هستند همچنین در این مدل می توان از بسته های دکمه رنگی استفاده کرد.

هندریل شیشه ای پله ای

استفاده از نرده شیشه ای در پلکان و همچنین قسمتهای مختلف خانه جذابیت و زیبایی خاصی را به منزل می بخشد .

در این مدل هیچ محدودیتی در انتخاب پایه وجود ندارد شرکت درتیس اولین شرکتی است که شیشه خم را با هر ارتفاعی می تواند تولید کند قیمت نرده شیشه ای  پله گرد نسبت به پله های صاف بیشتر است شیشه های راه پله باید منحنی باشد که جنس آنها هم می توان از استیل باشد و هم از چوب.

روف گاردن

رروف گاردن که به آن باغ بام نیز گفته می‌شود نوعی فضای سبز است که روی پشت‌بام قرار می‌گیرد و می‌توان آلاچیق ،آبنماو انواع گل و گیاه را در آپارتمان ها و فضاهای بسته پرورش داد .

با توجه به اینکه امروزه به علت خانه نشین شدن افراد و زندگی  یکنواختی که  بیشتر مردم  دارند و خسته و افسرده شده اند از این رو می توان با شیشه روف گاردن  فضای سبز را به منزل خود بیاورند. دراین قسمت ،گیاه بالاتر از سطح زمین روی پشت‌بام، تراس یا حیاط کاشته  می‌شود و کم کم بزرگ می شود.

آشنایی با روف گاردن

یکی از پرکاربرد ترین مدل برای روف گاردن مدل شیشه ای است.  این شیشه در مقابل هوا محیطی محفوظ ایجاد می‌کند و بیشتر مورد استفاده ساختمان هایی واقع می شود که سعی می‌کنند سقف را از شیشه بسازند که نمایی زیبا و جلوه شیکی را به ساختمان می بخشد و بسیار مورداستقبال هتل واقع شده است.

روف گاردن پارچه ای

یکی ازانواع شیشه های روف گاردن مدل پارچه ای است که بسیار ارزان قیمت است اما درمقابل برف و باران مقاوم نمی باشد و زیاد مورد مناسبی نمی باشد.

روف گاردن پلی کربنات

این مدل قیمتی مقرون به صرفه دارد هم سازه ای سبک تر و ارزان‌تر  است که  بیشتر برای سقف استفاده میشود.

ویژگی شیشه روف گاردن

۱. شیشه باید مستحکم  و مقاومت بالایی داشته باشد۲. در مقابل ضربات مقاوم باشد۳.بعدازمدتها تغییر رنگ ندهد۴.نصب آسانی داشته باشد۵.درمقابل آتش و رطوبت مقاوم باشد۶.ازنظر ظاهری زیبا باشد.

دردیزاین ساختمان ها ازاین شیشه به عنوان یک مصالح زیبا مورد استفاده قرار گرفته است.

بهترین شیشه برای این مورد شیشه  سکوریت ولمینت است که  ،علاوه بر زیبایی ، مقاومت بالایی دارد .

این شیشه برای پوشش درب، سقف و ایجاد پارتیشن شیشه ای استفاده می شود .هنگام استفاده از شیشه سکوریت یا لمینت باید در ابعاد و سایز های مشخصی طراحی شود و توسط نصاب ماهر به طور مناسب نصب شود.

شیشه  ساتینا

شیشه ساتینا یکی ازبهترین ومرغوبترین شیشه ها در  صنعت ساخت  و تولید  شیشه می باشد. شیشه ساتینا دارای ویژگی ها ی بهتری نسبت به شیشه سندبلاست و مشجر است .

شیشه ساتینا سطحی کاملا صاف و یکدست و مات دارد که باعث می شود آلودگی ها راحت‌تر از روی آن پاک شوند  اما برخلاف سندبلاست که ممکن است  با وجود مات بودن دارای فضاهای خالی باشد و یکدست نباشد که این یکی از دلایل اولویت انتخاب شیشه ساتینا می باشد.

شیشه ساتینا  را درون کوره سکوریت قرار می‌دهند و  به شیشه سکوریت تبدیل می‌شود. همچنین می‌توان آن را به لمینت تبدیل کرد  و ازآن استفاده کرد.

شیشه های ساتینا  با توجه به کاربردشان ضخامتی   در حدود ۴ تا۲۰  میلیمتر دارند و برای ساخت پنجره های دوجداره، درب های اتوماتیک ودکوراسیون های داخلی و پارتیشن ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شیشه ساتینا  طی عملیات شیمیایی  از ترکیب  شیشه  و  هیدروفلوئوریک اسید  به دست می آید .

قیمت این شیشه با توجه به طرح، رنگ و حجم سفارش مشخص می‌شود . باتوجه به اینکه قیمت مناسبی دارند می توان هرزمان ک بخواهید شیشه راتعویض کنید.

مزیت این شیشه این است که نور رااز خود عبور می‌دهند  و سطح کاملا یکنواختی از خود  بجا می گذارد و عایقی در مقابل انواع ضربه ،آلودگی صوتی می باشد همچنین از ورود سرما و گرما و  مانع ورود حشرات می‌شود  همچنین امنیت ساختمان ها را بالا می‌برد .

این شیشه نسبت به شیشه های معمولی قیمت بالایی دارند و در برابر ضربه مقاوم است و در شغل هایی  مثل ساختمان سازی و زیبایی داخلی استفاده می‌شود. همچنین از این نوع شیشه برای حمام  استفاده  می‌شود. دربالکن هایی که فضای داخل بالکن نباید دید داشته باشد از این شیشه استفاده می‌کنند  و جلوی دید فضا را می‌گیرد همچنین در شغل های آرایشگری به علت مات بودن تا حدودی مورد استفاده قرار می‌گیرد در کشوهای بین کابینت ها،درب های شیشه ای نیز کاربرد دارد.