کد خبر: ۳۶۷۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۲۹

سقوط خیره کننده بیت کوین در یک ساعت

تسنیم به نقل از راشاتودی نوشت: قیمت بیت‌کوین، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان، امروز (شنبه) شاهد سقوط نزدیک به ۱۰هزاردلاری در مدت تقریباً یک ساعت بود.

قیمت بیت‌کوین، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان، امروز (شنبه) شاهد سقوط نزدیک به ۱۰هزاردلاری در مدت تقریباً یک ساعت بود.

قیمت این رمزارز به روند نزولی خود در بحبوحه ظهور سویه جدید کرونا یعنی اومیکرون ادامه داد و به ۴۲۰۰۰ دلار رسید و سپس به ۴۵۰۰۰ دلار بازگشت.

قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۵۰۰۰ دلار کاهش نشان می‌دهد. هر سکه این ارز دیجیتال در ساعت ۰۸:۱۶ به‌وقت گرینویچ تقریباً ۴۷,۵۸۰ دلار معامله شد که ۱۶.۱۴ درصد در روز کاهش داشت و نسبت به بالاترین رقم سال جاری میلادی یعنی ۶۹,۰۰۰ دلار که در ۱۰ نوامبر به آن رسیده بود، ۳۱.۶ درصد کاهش یافت.

قیمت بیت کوین در یک ساعت ۱۰ هزار دلار سقوط کرد

در عین حال، اتر، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان از نظر ارزش بازار، با حدود ۱۴ درصد کاهش به حدود ۳۹۴۲ دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش، هر دو ارز دیجیتال از زمان شناسایی سویه اومیکرون در آفریقا دچار تلاطم شده‌اند. در اواخر ماه نوامبر، بیت‌کوین به پایین‌ترین حد هفت‌هفته‌ای خود در حدود ۵۴۰۰۰ دلار سقوط کرد و وارد قلمروی بازار خرس شد.

آخرین افت این بازار به سخنان تند جروم پاول، رئیس فدرال رزرو (بانک مرکزی) آمریکا نسبت داده شده است.

روز سه‌شنبه، پاول در نشست یک هیئت سنا تأکید کرد که بهتر است فدرال رزرو با سرعت بیشتری خرید دارایی‌ها را کاهش دهد و زمان آن رسیده است که کلمه «گذرا» برای توصیف تورم کنار گذاشته شود.

کاهش ارزش این دو ارز پیشرو نشان‌دهنده سقوط گسترده‌تر در بازار دیگر رمزارزها بود، به‌طوری که برخی از ارزهای دیجیتال طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ درصد کاهش یافتند.