کد خبر: ۳۶۷۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۸

معاون قوه قضاییه: فرهنگ مادی غرب حرفی برای گفتن در حوزه‌های حقوق بشر و حقوق زن ندارد

فارس نوشت: معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه گفت: یکی از معضلات و مشکلات نظام قانون‌گذاری ما طرح‌هایی است که نمایندگان مجلس براساس وظایفشان تصویب می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه عصر امروز در اولین یادواره شهدای وکیل و حقوقدان با بیان اینکه تعمیق و ترویج فرهنگ شهید و شهادت وظیفه یک همگانی است، اظهار کرد: باید برای مقابله با فتنه دشمن که تلاش می‌کند نمادهای ارزشی و ایمانی این ملت را از بین ببرد یاد شهدا را گرامی بداریم.

وی افزود: برخی دانسته یا نادانسته در زمین دشمن بازی کردند و برخی بی‌مهری کردند که نگذاشتند در برخی سال‌ها جنازه شهدای گمنام را در برخی محیط‌های آموزشی دفن کنند.

قدرتی ادامه داد: دشمن می‌داند اگر فرهنگ شهید و شهادت در یک جامعه‌ای گسترش پیدا کند دیگر نمی‌تواند بر آن کشور حاکم شود و سرمایه‌های مادی آن کشور را به یغما ببرد.

وی با تاکید بر اینکه ما باید برای نسل جدیدمان الگو معرفی کنیم، گفت: اگر خدای ناکرده غفلتی کنیم دشمن الگوهای بدلی را معرفی می‌کند و چه بسا کسانی که مایه ننگ هستند به عنوان الگو معرفی می‌کند و به موقع ضربه خودش را به اقتدار کشور می‌زند.

معاون حقوقی مجلس قوه قضائیه افزود: ۲۵ روز بعد از حمله دشمن بنده توفیق داشتم که به اهواز بروم، در آن زمان دشمن قصد داشت که کشور را تجزیه کند ولی جوانان آمدند و با مجاهدت‌های خود نگذاشتند دشمن به مقاصد خود برسد.

وی افزود: در ۳۰۰ سال گذشته هر وقت دشمن طمع کرد توانست بخشی از ایران را تصاحب کند چون رهبری صالح در جامعه نبود اما امروز مطمئن باشید که دشمن حتی به ذهنش هم خطور نمی‌کند که بخواهد به ایران حمله کند و بخشی از این را تصاحب کند ولی دشمن به دانشگاه‌ها و عرصه‌های فرهنگی و علمی ما امید دارد. 

قدرتی ادامه داد: امروز وکلا و قضات مدافعان جبهه مقابله با دشمن هستند. در جبهه مسائل حقوقی و حقوق بشر، دشمن دارد به ما حمله می‌کند و نباید در این حوزه‌ها منفعل عمل کنیم و باید ما مطالبه‌گر باشیم.

وی افزود: فرهنگ مادی غرب حرفی برای گفتن در حوزه‌های حقوق بشر و حقوق زن ندارد ولی صدایش بلند است