کد خبر: ۳۶۷۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۸۶

آمریکا قرار است تحریم کند

ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت، در روزهای آتی و همزمان با برگزاری اجلاس به اصطلاح "دموکراسی" به میزبانی ایالات متحده، این وزارتخانه قرار است یک سری تحریم‌ها را اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این تحریم‌ها علیه افرادی وضع می‌شود که به فساد، نقض گسترده حقوق بشر و تضعیف دموکراسی متهم هستند و در این موارد دست داشتند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اما از ذکر جزئیات بیشتر درباره این تحریم‌ها امتناع کرد. نخستین بار روزنامه وال استریت ژورنال بود که گزارش این تحریم‌ها را منتشر کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت، این وزارتخانه پیشنهادهایی را اعلام خواهد کرد که برای بستن منافذی است که به مقامات فاسد اجازه می‌دهد از بازار املاک و مستغلات سوء استفاده کنند و برای رفع شکاف‌های موجود در شبکه شفافیت شرکتی که اجازه می‌دهد فساد رشد کند و درآمدهای غیرقانونی به ایالات متحده سرازیر شود، طراحی شده است.

وی افزود: وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار است یک سری اقداماتی را علیه افرادی به کار بگیرد که در فعالیت‌های مخرب تضعیف‌کننده دموکراسی و نهادهای دموکراتیک در سراسر جهان از جمله فساد، سرکوب، جرایم سازمان‌یافته و نقض‌های جدی حقوق بشری دست دارند.

نخستین اجلاس به اصطلاح "دموکراسی"، آزمونی برای جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکاست که در فوریه ۲۰۲۱ نخستین سیاستگذاری خارجی خود را مورد بررسی قرار داد و گفت که آمریکا به جایگاه "رهبری جهانی" خود به منظور مقابله با "نیروهای مستبد" تحت رهبری چین و روسیه بر می‌گردد.

گروه‌های حقوق بشری توانمندی اجلاس دموکراسی به میزبانی بایدن را که به صورت مجازی برگزار می‌شود، زیر سوال برده و گفته‌اند که آیا این اجلاس می‌تواند آن دسته از مقام‌هایی را که برای حضور در این اجلاس دعوت شدند برای انجام اقدامی مناسب و معنادار سوق دهد یا خیر.

۱۱۰ شرکت‌کننده در فهرست مدعوین وزارت امور خارجه آمریکا برای شرکت در این اجلاس که نهم و دهم دسامبر برگزار می‌شود، هستند. گفته می‌شود  هدف آن "کمک به توقف بی‌اعتنایی به دموکراسی و از بین رفتن حقوق و آزادی‌ها در سراسر جهان" است. در این فهرست نامی از چین و روسیه نیست.