کد خبر: ۳۶۷۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۷۰

هشدار درباره کشاندن مردم به کف خیابان به خاطر آب

فارس نوشت:نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه ما در حوزه آب شاهد سوءمدیریت هستیم، گفت: می‌توان از 8 میلیارد مترمکعب آب حاصل از بارندگی در گیلان برای استان‌های دیگر استفاده کرد که متأسفانه این کار انجام نمی‌شود.

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت ، با اشاره به مشکل آب در کشور گفت: ایران همواره به عنوان یک کشور خشک در جهان شناخته شده و همیشه مشکل داشته‌ایم، اما اینکه به خاطر مشکل آب مردم را کف خیابان بیاوریم کار درستی نیست.

وی افزود: اینکه ما مردم را به خاطر بحث آب به کف خیابان بکشانیم عواقب خوشایندی ندارد؛ چراکه هم مسئولان نمی‌توانند با دستپاچگی اقدام اساسی در این زمینه صورت دهند و از سوی دیگر تجمعات خیابانی برای نظام هزینه درست می‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از مشکلات مهم ما در حوزه آب بحث سوء مدیریت است؛ به عنوان مثال پس از احداث سد سپیدرود در بالادست ما یعنی زنجان سدهای مختلفی بسته شده و طبیعی است وقتی در بالادست سد سپیدرود سد بسته شود این سد نمی‌تواند پاسخگوی نیاز مردم استان باشد.

کوچکی نژاد خاطرنشان کرد: ما در گیلان 8 میلیارد مترمکعب بارندگی داریم که به خوبی می‌توان این آب را مدیریت و بخشی از آن را به استان‌های دیگر منتقل کرد و با احداث سدهای کوچک از این آب شیرین بیشتر و بهتر بهره‌برداری کرد که متأسفانه تاکنون این اقدامات انجام نشده است.

وی افزود: ما در بحث بحران آب باید عاقلانه تصمیم بگیریم و دقت لازم داشته باشیم و مردم را به آرامش دعوت کنیم.