کد خبر: ۳۶۷۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۴

آنگ سان سوچی فعلا به ۴ سال حبس محکوم شد

ایسنا نوشت: حکومت نظامیان میانمار امروز (دوشنبه) رهبر دوفاکتوی این کشور را به چهار سال حبس محکوم کرد.

این حکم علیه آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی سابق میانمار به اتهام تحریک علیه ارتش و نقض قوانین مربوط به کرونا صادر شده است.

همچنین این بخشی از احکام احتمالی علیه سوچی است که ممکن است با آنها روبرو شود.

سوچی ۷۶ ساله از کودتای اول فوریه سال جاری میلادی توسط ارتش میانمار در بازداشت به سر می‌برد و از آن زمان با یکسری اتهامات روبرو شده که شامل نقض قانون اسرار رسمی، فساد و تقلب انتخاباتی می‌شود و در صورت مجرم شناخته شدن در تمامی این جرایم، با چندین سال حبس روبرو می‌شود.

سخنگوی حکومت نظامیان میانمار گفت، امروز همچنین سوچی به دو سال حبس بابت تحریک علیه دولت و دو سال دیگر بابت نقض قانون مرتبط با محدودیت‌های کرونایی محکوم شد.

وی افزود، وین مینت، رئیس جمهوری سابق و در حبس میانمار نیز به چهار سال حبس به اتهام جرایم مشابه سوچی محکوم شد. آنها هنوز به زندان منتقل نشده‌اند.

سخنگوی حکومت نظامیان همچنین بدون ذکر جزئیات و با اشاره به بازداشت آنها در نایپیدوا گفت: آنها با اتهامات دیگری روبرو می‌شوند.

خبرنگاران از ورود به دادگاه در پایتخت منع شدند و وکلای سوچی هم اخیرا از صحبت با رسانه‌ها ممنوع شده بودند.

در هفته‌های اخیر، محاکمه‌های سایر اعضای برجسته حزب لیگ ملی برای دموکراسی سوچی پایان یافته و حکومت نظامیان در میانمار احکام جدی و سختی را برای آنها در نظر گرفته است.

یکی از سر وزیرهای سابق میانمار به ۷۵ سال حبس محکوم شده در حالیکه یکی از معاون‌های نزدیک به سوچی به ۲۰ سال حبس محکوم شد.

عفو بین‌الملل این احکام صادره علیه سوچی را محکوم کرد و معاون مدیر منطقه‌ای این گروه گفت: این احکام شدید جدیدترین تصمیم حکومت نظامیان در میانمار علیه تمامی اپوزیسیون و اقدامی در راستای سرکوب تمامی آزادی‌ها در این کشور است.

ریچارد هورسی، مشاور ارشد گروه بین‌المللی بحران در امور میانمار نیز گفت، این احکام صادره نشان دهنده قدرت ارتش است.

فشارهای بین‌المللی علیه حکومت نظامیان در میانمار برای احیای دموکراسی تاثیری بر ژنرال‌های ارتش نگذاشته و درگیری‌های خونین با معترضان مخالف آنها در سراسر کشور همچنان ادامه دارند