کد خبر: ۳۶۷۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۳۷

مخبر دیگر دوشغله نیست/انتخاب سرپرست جدید برای ستاد اجرایی فرمان امام (ره)

عارف نوروزی که در رزومه او مدیرعامل مجموعه هلدینگ برکت دیده می شود با مصوبه هیات امنای ستاد اجرایی فرمان امام (ره)به عنوان سرپرست این ستاد انتخاب شد.
حدودا ۱۰۰ روز پس از انتصاب محمد مخبر دزفولی رئیس ستاد اجرایی از مهمترین نهادهای علمی، اقتصادی کشور به عنوان معاون اول دولت سیزدهم و درحالی که نام بسیاری از چهره های سرشناس سیاسی از محسن رضایی تا سردار دهقان ، سعید محمد ، محمد عباسی و حتی مدیران اقتصادی جوانتر برای حضور در این پست ، نام های شان مطرح بود، ساعتی قبل خبرگزاری ایرنا نوشت:«با رای اعضای هیات امنای ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، عارف نوروزی به عنوان سرپرست این ستاد منصوب شد.» 
این خبر یعنی پایان حضور همزمان مخبر در دولت و ستاد اجرایی . مخبر دزفولی که از سال ۱۳۸۶ با حکم مقام معظم رهبری پس از محمد جواد ایروانی به ریاست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) منصوب شده بود، دردو سال گذشته و برای تولید واکسن برکت و وعده تولید ۵۰ میلیون دوز از این واکسن تا پایان شهریورماه در صدر اخبار قرار داشت و هم اکنون معاون اول رییس دولت سیزدهم است. 
حالا بر اساس مصوبه جدید هیات امناء مدیری جای مخبر را گرفته که در کارنامه اش سابقه حضور در هیات مدیره ایران خودرو ، هلدینگ برکت ، عضویت در هیات مدیره گروه توسعه اقتصادی تدبیر، عضویت در هیات مدیره شرکت بیمه پارسیان، ریاست هیات مدیره و مدیرعاملی شرکت های گروه حمل و نقل بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، معاونت برنامه ریزی و توسعه اقتصادی سازمان بازرگانی و حمل و نقل بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ریاست هیات مدیره و مدیر عاملی سازمان اموال و املاک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، قائم مقامی مدیرعامل و عضویت در هیئت مدیره شرکت پست جمهوری اسلامی ایران را دارد.
او با این حکم سرپرستی تا زمان معرفی رئیس جدید این مجموعه مهم علمی و اقتصادی، مسئولیت اجرایی ستاد اجرایی فرمان امام «ره» را بر عهده خواهد داشت. دوره ای که باید دید چه مدت ادامه پیدا می کند؟