کد خبر: ۳۶۷۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۷۰

بلینکن: عرصه برای ایران نامحدود نیست

ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگویی ضمن این که خروج دولت قبلی این کشور از توافق هسته‌ای را اشتباهی بزرگ تلقی کرد، تاکید کرد دیپلماسی بهترین‌ راه پرداختن به مسئله برنامه هسته‌ای ایران است.

صفحه توییتر شبکه الجزیره نوشت، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گفت: خروج از توافق هسته‌ای اشتباهی بسیار بزرگ بود.

الجزیره به نقل از وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: ما همچنان بر این باوریم دیپلماسی بهترین راه حل کردن مسئله هسته‌ای ایران است.

این شبکه به نقل از بلینکن آورده است: عرصه به طور نامحدود برای بازگشت ایران به پایبندی به توافق باز نخواهد بود.

الجزیره به نقل از وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: مذاکرات هسته‌ای از سرگرفته می شوند و می‌بینیم ایران موضع دیگری را اتخاذ می‌کند یا نه.

اظهارات بلینکن در پی این مطرح می‌شود که هفتمین دور از مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین دوشنبه گذشته آغاز شد.

این مذاکرات که  چند روز به دلیل بازگشت مذاکره‌کنندگان به کشورهایشان به منظور رایزنی‌های بیشتر در خانه متوقف شده بود، فردا پنج‌شنبه از سرگرفته خواهد شد.

ایران دو سند پیشنهادی راجع به لغو تحریم ها و اقدامات هسته ای به طرفین مذاکرات وین ارائه کرده و منتظر دریافت پاسخ است. این دو سند پیش نویس مقدمه ای بر سند سومی خواهند بود که مربوط به موضوع راستی آزمایی لغو تحریم ها است.