کد خبر: ۳۶۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۵۷۸

ادعای عربستان: یک مربی ایرانی برای آموزش تروریست ها وارد عربستان شده!

سیستم قضایی عربستان با طرح ادعاهایی مدعی شد یک مربی ایرانی برای آموزش تروریست ها وارد خاک این کشور خواهد شد.
سیستم قضایی عربستان با طرح ادعاهایی مدعی شد یک مربی ایرانی برای آموزش تروریست ها وارد خاک این کشور خواهد شد.

به گزارش «تیک» به نقل از روزنامه سعودی الریاض، دادگاه ویژه جزایی جده با صدور احکامی تعدادی از شیعیان منطقه الشرقیه و چند تکفیری را به زندان تا 11 سال و ممنوعیت خروج از این کشور محکوم کرد و ایران را متهم به ارسال یک مربی برای آموزش های نظامی به جنگجویان سعودی در عربستان کرد.

دادگاه جزائی ویژه همچنین یکی از متهمان حاضر در دادگاه را به ارتباط با اشخاص مشکوک در داخل عربستان و کمک به خروج چند از متهمان به افغانستان و سوریه کرد. دادگاه، این شخص را به مأمور شدن برای جلب پشتیبانی های مالی برای تسهیل خروج جنجویان و تروریست ها به افغانستان متهم کرد.

در ادامه اتهامات وارده به این متهم، دادگاه جزائی مدعی شد قرار است یک مربی از ایران برای آموزش روش های مبارزه به جوانان به عربستان ارسال شود و علاوه بر آن پشتیبانی مالی از تروریست ها در عراق و تحریک دیگران به تقدیم کمک های مالی به تروریست ها در سوریه را انجام دهد.

عربستان سعودی در صدر کشورهای اعزام کننده تروریست به عراق و سوریه قرار دارد و به نظر می رسد با توجه به فشارهای داخلی و بین المللی و برای فرار از مسؤلیت های خود، سعی دارد تا ایران را یکی از طرف های این موضوع نشان دهد.