کد خبر: ۳۷۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۳۸۸

واکنش‌همسراوبامابه‌ربودن‌دختران‌نیجریه‌ای/عکس

 ابنا: «میشل اوباما» همسر «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا روز شنبه ربودن گروهی از دختران دانش‌آموز در نیجریه را یک «اقدام شرم‌آور» تروریستی برای مقابله با تحصیل دختران دانست.

میشل اوباما در سخنانی به جای همسر خود در سخنرانی هفتگی رئیس جمهور آمریکا در صبح‌های روز شنبه اعلام کرد این آدم‌ربایی، یک مورد استثنایی نبود...این ماجرایی است که ما هر روز در حالی که دختران در سراسر جهان به دنبال آرزوهای خود، جان خود را به خطر می‌اندازند، شاهد آن هستیم.

وی گفت: همچون میلیون‌ها نفر در سراسر جهان، من و همسرم به علت ربوده شدن بیش از 200 دختر نیجریه‌ای از خوابگاه مدرسه خود در نیمه شب، خشمگین و غصه‌دار هستیم.



همسر رییس جمهور آمریکا که با انتشار تصویری در صفحه توییتر خود به کمپین بین‌المللی آزادی دختران ربوده شده نیجریه ای پیوسته است افزود: این اقدام شرم‌آور توسط یک گروه تروریستی انجام شد که مصمم به جلوگیری از تحصیل این دختران است-مردان بالغی که تلاش می‌کنند آرزوهای دختران جوان را نابود کنند.

چهاردهم ماه آوریل، 276 دختر دانش‌آموز در شهر چیبوک در شمال شرقی نیجریه و پنجم ماه مه نیز هشت دختر دیگر از وارابه ربوده شدند.

با گذشت سه هفته، 200 دختر ربوده شده همچنان مفقود هستند. گروه تروریستی بوکو حرام مسئولیت این آدم‌ربایی را برعهده گرفته و تهدید کرده است این دختران را برای برده‌داری، خواهد فروخت.

میشل اوباما پیش از این در کنار همسرش در این سخنرانی‌های هفتگی حضور پیدا کرده ولی این نخستین بار است که وی به تنهایی سخنرانی می‌کند.