کد خبر: ۳۷۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۶۸

رئيس سازمان هواپيمايي کشور: آزادسازي نرخ بليت‌هاي هواپيما شبيه پروازهاي خارجي مي‌شود

تسنيم / رئيس سازمان هواپيمايي کشور گفت: آزادسازي نرخ بليت‌هاي هواپيما شبيه پروازهاي خارجي مي‌شود.

عليرضا جهانگيريان رئيس سازمان هواپيمايي کشور در حاشيه همايش مديريت فناوري در پروژه هواپيماي مسافري 150 نفره در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه برداشتن تحريم‌ها چه تأثيري در صنعت هواپيمايي کشور داشته است؟ گفت: اگر تحريم‌ها به طور کامل برداشته شود صنعت هواپيمايي شکوفا مي‌شود و ما مانند کشورهاي ديگر مي‌توانيم در بخش تعمير، نگهداري، توليد، طراحي بازرگاني حمل و نقل هوايي و حمل و نقل شاهد رشد باشيم و در اين حوزه با دنيا ارتباطات خود را ارتقاء دهيم.

وي در پاسخ به اين سوال که تحريم‌هايي که تاکنون برداشته شده است چه تأثيري در صنعت هواپيمايي کشور داشته است؟ افزود: اين مسئله نياز به زمان دارد و اکنون 3 ماه از موافقت‌نامه مي‌گذرد. 3 ماه براي اينکه تحريم‌هاي 30 ساله کامل برداشته شود زمان زيادي نيست. فعلا فضا عوض شده و افق‌هاي جديدي پيش رو قرار دارند که در حوزه ارتباطات برقرار شده که نيازمند زمان هستيم.

رئيس سازمان هواپيمايي کشور در خصوص سوالي مبني بر آزادسازي نرخ بليت‌هاي هواپيما، گفت: آزادسازي نرخ بليت‌هاي هواپيما شبيه پروازهاي خارجي مي‌شود. براي پرواز خارجي يک نرخ ثابت وجود دارد. در دنيا نيز همين‌گونه است و چيزي نيست که ما خودمان اختراع کرده باشيم.

جهانگيريان درباره اينکه چند نوع قيمت در اين زمينه وجود خواهد داشت، گفت:‌ ايرلاين در اين زمينه تصميم‌گيري مي‌کند و ما بر آن کنترل و نظارت انجام مي‌دهيم.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا اين قيمت‌ها کف و سقفي خواهد داشت، اظهار داشت: کف ندارد، اما تا مدتي سقف خواهد داشت.