کد خبر: ۳۷۲۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۶۴۸

صدای انفجار مهیب نیمه شبانگاهی در چند شهر غربی ایران

درحالی که برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی از شنیده شدن صداهای مهیب شبیه به انفجار در چند شهر غرب کشور خبر داده‌ بودند، هنوز، خبررسمی درباره علت این حادثه منتشر نشده است.

ساعتی پیش تعدادی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی از شنیده شدن صداهای مهیب شبیه به انفجار و ضدهوایی در غرب کشور خبر داده‌ بودند.

به گزارش جماران ، بنا بر گزارش‌های غیررسمی این صداها در چهار استان کرمانشاه، کردستان، همدان و ایلام شنیده شده است.

  در اولین واکنش ها، سعید کتابی فرماندار شهرستان اسدآباد درباره شنیده شدن صدای مهیب در غرب کشور گفته «صدایی در حول و حوش ساعت ۲۴ شنیده شد. ابتدا گمان رفت که صدای رعد و برق با توجه به شرایط جوی است، اما این امکان رد شد».

به گفته او «هیچ گونه انفجاری در سطح شهرستان نداشتیم، با دستگاه‌های خدمات‌رسان در تماس هستیم و اتفاقی در حوزه گاز، اورژانس، آتش‌نشانی نبوده و در شهرستان گزارشی نداشتیم».

این مقام محلی گفته «در حال حاضر نیز دستگاه‌های خدمات رسان در حال بررسی هستند و با تمام روسای ادارات در تماس مستقیم هستم و بحثی در جایگاه‌های سوخت نیز رخ نداده است».

او تاکید کرده «امکان اینکه صدا از شهری دیگر رسیده باشد و یا زلزله باشد هم وجود دارد که در حال پیگیری هستیم».

بنا بر گزارش فارس، کتابی افزوده «زلزله‌نگاری هم بررسی شد، ستاد بحران در حال پیگیری است اما تا کنون هیچ گزارشی دال بر اینکه اتفاق خاصی در شهرستان رخ داده باشد، نرسیده است».

ابعاد حادثه در همدان

صدای انفجار مهیبی در شهرهای استان همدان شنیده شده‌است. به گزارش «خبر فوری»،  هنوز مشخص نیست که منبع و علت آن کجا و چه بوده است اما شدت صدا در بعضی جاها به حدی بوده که در و پنجره‌های خانه هم لرزیده است و مردم را به بیرون از خانه کشانده است.

همچنین خبرنگار عصر ۱۴۰۰ در شهر رزن که صد کیلومتر با همدان فاصله دارد مدعی  شنیده شدن صدای مهیب انفجار شد . 

آزمایش سامانه‌های پدافند هوایی جدید ؟

تاکنون خبر رسمی درباره این حادثه منتشر نشده است ، اما « صابرین نیوز» در خبری تایید نشده مدعی شد صدای انفجار در کرمانشاه، سنندج و همدان، در نتیجه رزمایش پدافند هوایی ایران برای آزمایش سامانه‌های پدافند هوایی جدید است که به تازگی به زرادخانه نیروهای مسلح ایران پیوسته اند.

طبق این خبر، این سامانه‌های پدافندی به تازگی تحویل یکان‌های عمل‌کننده در غرب کشور شده‌اند. این تمرین‌های ناگهانی و شبانه بخشی از راهبرد آمادگی پدافند کشور است