کد خبر: ۳۷۲۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۹۴۹

برادر قهرمان سابق کشتی فرنگی:برای عاملان قتل برادرم درخواست قصاص داریم؛ او را شکنجه کردند

ایران نوشت:شامگاه پنجشنبه 23 دی خبر فوت محسن قاسمی ملی‌پوش سابق کشتی فرنگی ایران و دارنده مدال طلای آسیا، در حالی از سوی خانواده‌اش اعلام شد که این قهرمان 31 ساله بروجردی از بهمن سال 98 در یک حادثه دلخراش دچار ضایعه مغزی شده و در بستر بیماری افتاده بود
مرتضی قاسمی برادر بزرگتر مرحوم محسن قاسمی  گفت: ما چهار برادر و یک خواهر هستیم محسن پسر آخر خانواده و متولد سال 69 بود. برادرم پس از آنکه بنا به دلایلی از کشتی دور شد به دام اعتیاد افتاد با این حال با خواست خودش برای رها شدن از شر اعتیاد او را به یک کمپ به نام «عصر جدید» در بروجرد بردیم. به ما گفته بودند مرکز خوبی است؛ وقتی برادرم را در آنجا بستری کردیم من خیلی سفارش کردم که مراقبش باشند و به او برسند خودم هم مدام به او سر می‌زدم اما یک روز به ما گفتند برادرتان از پله‌ها افتاده و او را به بیمارستان برده‌ایم اما بعد متوجه شدیم برادرم در آنجا با چند نفر درگیر شده و او را بشدت مورد ضرب و شتم قرار داده و جمجمه‌اش را شکسته‌اند .بعد هم ساعت‌ها او را در همان وضعیت در گوشه‌ای رها کرده بودند که باعث شد به کما برود.
او افزود:ما با اطلاع از این ماجرا بلافاصله به پلیس و دادسرا شکایت کردیم و خواهان بررسی تصاویر دوربین‌های مداربستـــــــه کمپ شدیم. مسئـــــولان کمپ اول مدعی شدند تصاویر پاک شده اما با برگرداندن تصاویر؛ صحنه‌هایی هولناک از شکنجه و کتک زدن برادرم توسط سه نفر از افراد حاضر در کمپ دیدیم که هنوز هم تحملش برایمان سخت است.ما اصلاً خبر نداشتیم که این کمپ فاقد مجوز رسمی است. به‌دنبال این اتفاق ما از مسئولان کمپ شکایت کردیم و سه نفر به نام‌های پژمان، ایمان و فرشاد که ضاربین اصلی برادرم بودند بازداشت شدند. معاون دادستان بروجرد خودشان پیگیر پرونده بودند اما در نهایت این سه متهم هر کدام با قرار وثیقه 30 میلیون تومانی آزاد شدند البته کمپ هم پلمب شد.

مرتضی ادامه داد: در این مدت که برادرم بستری بود هیچ کس حمایت مالی برای بستری بودنش نکرد حتی هیچ مقام مسئولی به عیادت او نیامد. برادرم مدتی در کما بود بعد چشمانش را باز کرد البته به ما گفتند دچار آسیب شدیدمغزی شده است. با این حال مدت‌ها در بیمارستان خصوصی در تهران بستری بود بعد هم او را به خانه آوردیم و بسیار از او مراقبت می‌کردیم تا اینکه پس از دو سال برادرم غریبانه پنجشنبه شب ۲۳ دی ماه درگذشت.

مرد جوان که در سوگ برادرش بشدت داغدار است  گفت: پرونده شکایت از ضاربین برادرم در شعبه یکم بازپرسی دادسرای بروجرد در حال پیگیری است و حالا با توجه به فوت برادرم پس از انجام مراسم تشییع و تدفین در اسرع وقت به دادسرا خواهیم رفت تا از عاملان این جنایت به‌عنوان قاتلان محسن شکایت کنیم و به طور قطع خواستار قصاص آنها هستیم آنها برادرم را با شکنجه و ضرب و شتم به قتل رساندند از قاضی پرونده می‌خواهیم عادلانه قضاوت و مسببان مرگ برادرم را مجازات کنند.
چرا باید مراکز کمپ ترک اعتیاد غیرمجاز فعالیت داشته باشند و هیچ نظارتی روی کار کمپ‌ها نمی‌شود؟ چرا قهرمان کشتی که زمانی مدال‌آور کشور بوده است این‌طور به فراموشی سپرده شده است؟ فیلم شکنجه‌های برادرم از سوی مسئولان این کمپ گواهی بر این ادعاست.
مرحوم محسن قاسمی در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی می‌گرفت. وی در سال ۲۰۱۱ و در ۲۰ سالگی مدال طلای آسیا را کسب کرد و در سال ۲۰۱۲ به همراه تیم ملی کشتی فرنگی، قهرمان جهان شد.