کد خبر: ۳۷۲۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۰۳

امیر سعیدزاده، راوی «عصرهای کریسکان» درگذشت

مهر نوشت: امیر سعیدزاده راوی کتاب «عصرهای کریسکان» در پی عوارض جانبازی دفاع مقدس، صبح امروز چهارشنبه ۲۹ دی در بیمارستان ساسان به شهادت رسید.

امیر سعیدزاده (سعید سردشتی) جانباز دوران دفاع مقدس و راوی کتاب «عصرهای کریسکان» صبح امروز چهارشنبه ۲۹ دی در بیمارستان ساسان به شهادت رسید و به یاران شهیدش پیوست.

«عصرهای کریسکان» کتاب خاطرات این‌جانباز را از فعالیت‌های دوران پیش از انقلاب و مجاهدت‌های دفاع مقدس تا رنج‌های اسارت در زندان‌های کومله و دموکرات در بر می‌گیرد که به قلم کیانوش گلزار راغب ثبت و تدوین و سال ۹۴ توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد. تقریظ رهبر انقلاب بر این‌کتاب اسفند سال ۹۹ در مراسم دهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت رونمایی شد.

امیر سعیدزاده، راوی این کتاب، یکی از منحصر به فرد ترین نیروی‌های دفاع مقدس است. چراکه او عضو هیچ سازمانی نیست. یک نیروی آزاد است و در عین حال در مأموریت‌های اطلاعاتی و عملیاتی شرکت می‌کند، مأموریت هایی نیز برای شناسایی در خارج از کشور دارد. پس از آن راهی سپاه می‌شود.

کریسکان منطقه‌ای در کوه سنجاق در کردستان عراق است که مقر اصلی حزب دموکرات ایران بوده است. سعیدزاده دوران اسارت ۴ ساله خود را، در منطقه کریسکان بوده است. به دلیل اینکه بیشتر اتفاقات در آن منطقه رخ داده، این نام را برای کتاب انتخاب کرده است.

این‌جانباز دفاع مقدس صبح امروز در پی عوارض جانبازی، در سن ۶۰ سالگی در بیمارستان ساسان تهران به شهادت رسید.