کد خبر: ۳۷۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۱

حقوق کارمندان در سال آینده چقدر افزایش پیدا خواهد کرد؟

براساس بودجه سال آینده، اگر فردی بالاتر از ۳۷ میلیون تومان حقوق بگیرد، میزان افزایش حقوق منفی می‌شود و حتی حقوق کمتری دریافت خواهد کرد.
براساس بودجه سال آینده، اگر فردی بالاتر از ۳۷ میلیون تومان حقوق بگیرد، میزان افزایش حقوق منفی می‌شود و حتی حقوق کمتری دریافت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بنا بر لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، در صورت تصویب نمایندگان مجلس حداقل حقوق پایه که در سال ۱۴۰۰ چیزی حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است با رشد یک میلیون تومانی به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مدیران دولتی و اساتید دانشگاه نیز حداکثر می‌توانند تا سقف ۳۷ میلیون تومان در ماه حقوق دریافت کنند.

دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ پیشنهاد داده است حقوق گروه‌های مختلف به‌طور متوسط ۱۰ درصد افزایش یابد به طوری که بیشترین دریافتی با رشد صفر درصد و کمترین دریافتی با رشد ۲۹ درصد در حقوق اعمال خواهد شد.

مقامات دولتی در ماه های اخیر بر این نکته تاکید گسترده ای کرده اند که افزایش قدرت خرید را بیش از افزایش صرف حقوق پیگیری می کنند و در این مسیر خاندوزی تاکید کرد که بسته های خاص بیمه ای به بازنشستگان، به جای افزایش نقدی ارائه می شود . میرکاظمی نیز از شیوه جدید دولت برای افزایش حقوق پرده برداشت و تاکید کرد که رشد نقدی حقوق به تنهایی سبب می شود چرخه تولید تورم در کشور تداوم یابد. در این فضاست که افزایش میزان حقوق به مساله ای اساسی تبدیل می شود چرا که میزان افزایش دستمزد نیز اتفاقا بر مبنای میزان رشد در نظر گرفته شده برای حقوق کارمندان صورت می‌گیرد. 

حقوق چه کسانی کم می‌شود؟

در همین رابطه، مهدی طغیانی، نماینده اصفهان در مجلس در اظهارنظری عنوان کرده؛ آنچه در بودجه ۱۴۰۱ لحاظ شده میانگین افزایش حقوق کارمندان دولت ۱۰ تا ۳۰ درصد برای حداقل حقوق بگیران است و برای حقوق‌های بالاتر کمتر و یا حتی صفر خواهد بود.

به گفته او، سقف حقوق کارکنان دولت ۳۷ میلیون تومان است هرچه قدر به سقف حقوق نزدیک‌تر شود به میزان افزایش آن نسبت به سال ۱۴۰۰، نزدیک به صفر افزایش حقوق خواهند داشت.

وی توضیح داده؛ اگر فردی بالاتر از سقف تعیین شده (۳۷ میلیون تومان) حقوق بگیرد میزان افزایش حقوق منفی هم می‌شود و حتی حقوق کمتری دریافت خواهد کرد.

طغیانی متذکر شده؛ ممکن است درصد افزایش حقوق و پلکان‌ها تغییراتی داشته باشد که در حال حاضر این موضوع در حد لایحه است