کد خبر: ۳۷۳۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۹۱

خزعلی ، معاون امور زنان رئیس حمهوری : مهار افزایش طلاق و تغییر سبک زندگی زنان در دستور کار این معاونت است‌

ایسنا نوشت: خزعلی گفت: بر خلاف تمام جنگ ها و درگیری ها در راس عالم که زنان مشکل و مانع و موجب کندی و مقاومت در جنگ اند، در ایران و در جبهه مقاومت زنان مشوق و پشتیبان و همراه گمنامی اند که دل امام و رزمندگان را محکم نگه می‌دارند.
ایسنا نوشت: خزعلی گفت: بر خلاف تمام جنگ ها و درگیری ها در راس عالم که زنان مشکل و مانع و موجب کندی و مقاومت در جنگ اند، در ایران و در جبهه مقاومت زنان مشوق و پشتیبان و همراه گمنامی اند که دل امام و رزمندگان را محکم نگه می‌دارند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: شاهدیم بر خلاف تمام جنگ ها و درگیری ها در راس عالم که زنان مشکل و مانع و موجب کندی و مقاومت در جنگ اند، در ایران و در جبهه مقاومت زنان مشوق، پشتیبان و همراهان گمنامی اند که دل امام و رزمندگان را محکم نگه می‌دارند و امام (ره) محروم کردن آنان از مشارکت اجتماعی را نه تنها امری مضر برای زنان بلکه تحمیلی به اسلام و مسلمین می‌داند و امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند این حضور با بصیرت و مقتدرانه زنان هستیم.

انسیه خزعلی که به عنوان سخنران پیش از خطبه در نماز جمعه این هفته تهران (اول بهمن ۱۴۰۰) حاضر شد، در آستانه ولادت حضرت زهرا (س)، با تبریک این روز اظهار کرد: امروز دشمن زنان و خانواده‌ها را هدف گرفته و در این جنگ به ظاهر نرم و در واقع سخت و دشوار، زنان در خط مقدم اند و ضرورت دارد مردان مدافع آنها در این جنگ باشند و از آنها پشتیبانی کنند. 

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، تصریح کرد: در این جنگ شناختی و رسانه ای اگر زنان که محور خانه اند؛ مسلح نشوند، برای دفاع بر نخیزند و از حریم خود و خانواده با سلاح روز آمد و تاثیر گذار دفاع نکنند؛ دشمن گام به گام برای ضربه به منابع انسانی پیشروی می‌کند که بنای دشمن به تعبیر قرآن، نابودی سرمایه‌های مادی و معنوی است.

وی با تاکید بر ضرورت حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی و با بیان اینکه اگر دشمن در دل خانه به پیروزی برسد شکستی بس ذلیلانه را باید تحمل کرد، ادامه داد: خود بانوان هستند که باید از سرمایه های بی نظیری که خلقت به صورت انحصاری و به عنوان مزیتی نسبی در اختیارشان قرار داده دفاع کنند تا سطح مطالبات زنان به امور ناچیز، بازی و سرگرمی تنزل نیابد.

خزعلی با اشاره به ممنوعیت فعالیت زنان ورزشکار با حجاب در برخی کشورهای غربی، تصریح کرد: شاهدیم در برخی کشورهای غربی حضور زنان ورزشکار با حجاب علیرغم همه ادعای آنها در دموکراسی و تکثر گرایی ممنوع است و این امر بیانگر خوف آنها از الگوی سومی است که روز به روز در حال گسترش است. حضور زنان قهرمان بر روی سکوهای بین المللی برایشان زنگ خطر است و به شدت هزینه دارد و امروز وظیفه همه مردان و زنان است که در حفظ این سنگر بکوشند. 

معاون امور زنان و خانواده از "اجتماع" و "خانواده" به عنوان دو سنگر بسیار مهم برای زنان یاد کرد و افزود: زنان به طور خاص وظیفه دارند در هر دو سنگر از همه توان و داشته های معنوی خود استفاده و بر مهارت های خود بیافزایند. سنگر اجتماعی به عنوان یکی از سنگرها که مسیر پیشرفت کشور را پی بریزد و سنگر خانواده که با شرایط سخت و ویژه‌ای که در این دوران داریم و با بحران جمعیتی که مواجه‌ایم بی شک نقش محوری را زنان جهادگر باید به دوش بگیرند و در هر دو سنگر مهم حاضر باشند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به ماموریت معاونت امور زنان و خانواده در راستای ارتقای جایگاه زنان و خانواده نیز اشاره و بیان کرد: معاونت امور زنان و خانواده با ماموریت ارتقاء و تعالی زنان و خانواده و آسیب زدایی از این دو حیطه، برنامه جامعی را برای توانمندسازی زنان و آسیب زدایی از آنها در دست اجرا دارد که با کمک گرفتن از نیروهای بالقوه و بالفعل زنان حرکت بزرگی را شروع کرده و دست تمام زنان را برای این جهاد سازنده می‌فشارد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، درباره برنامه این معاونت برای ارتقاء جایگاه زنان و خانواده، ادامه داد: در مرحله نخست رفع محرومیت از زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست و درمان آسیب‌های متوجه آنهاست که از مهم ترین این آسیب ها می‌توان به افزایش طلاق و تغییر سبک زندگی اشاره کرد؛ در دستور کار این معاونت است‌. پررنگ ترین مساله در این آسیب‌ها نیز بحث فرهنگی است و در فرهنگ نیز نقش بانوان به مراتب اثر گذار تر از مردان است چراکه بانوان نیمی از جامعه‌اند و نیمی دیگر را می‌سازند. بنابراین زنان را دریابیم و قدردان زحمات آنها باشیم که می‌توانند حرکت تمدنی کشور را با خردورزی سرعت بخشند.

خزعلی با بیان اینکه روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) به حق به زنان تعلق گرفت، ادامه داد: البته که فاطمه (س) در ابعاد وجودی حیاتی خویش الگوی جامع برای همه مردان و زنان است و تاریخ تمام زنان اهل بیت از حضرت خدیجه (س) تا دخت ایشان و تمام نوادگان و منسوبین ترسیم گر این الگوهای بی بدیل است که‌ با خردورزی و تدبیر، مسیر ولایت را هموار، از آن پشتیبانی کرده و در شرایط سخت چالشها را به فرصت تبدیل و بهترین بهره برداری برای رساندن پیام وحی به عالم از موقعیت های مختلف را کرده‌اند.

وی وجه بارز تمام "کنش‌گری‌های" مذکور را "تدبیر" و "خردمندی" دانست و با یادآوری اینکه که مقام معظم رهبری از این "کنشگری‌ها"  به عنوان حرکتی قهرمانانه نام می‌برند، تصریح کرد: از تدبیر همسر فرعون که رای الهی را بر تمام شکوه فرعونی ترجیح می‌دهد و الگو تمام زنان و مردان مومن می‌شود تا تدبیر ربوبی و خاصی چون تدبیر حضرت مریم و نمونه هایی مثل ملکه ای که عاقلانه در برابر پیام سلیمان استدلال می‌کند و تا مادر حضرت موسی(ع) که در اوج قلیان احساسات و عواطف مادری طفل خود را با توکل بر خدا به آب می‌سپارد؛ چگونه می‌توان این حرکت‌های قهرمانانه را توصیف کرد؟.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، با اشاره به حرکت قهرمانانه مادران شهدای دفاع مقدس و دفاع از حریم ولایت و امامت، افزود: تاریخ گواه است وقتی مادر ۴ شهید نزد امام (ره) می‌رود، عکس فرزندان شهید خود را نشان می‌دهد و امام بی طاقت می‌شود و فرو می‌ریزد این مادر استوار می‌گوید اماما اینها را دادم که اشک تو را نبینم.

چگونه می‌توان این حرکت های قهرمانانه را توصیف کرد؟. لذا شاهدیم بر خلاف تمام جنگ ها و درگیری ها در راس عالم که زنان مشکل و مانع و موجب کندی و مقاومت در جنگ اند، در ایران و در جبهه مقاومت زنان مشوق و پشتیبان و همراه گمنامی اند که دل امام و رزمندگان را محکم نگه می‌دارند و امام (ره) محروم کردن آنان از مشارکت اجتماعی را نه تنها امری مضر برای زنان بلکه تحمیلی به اسلام و مسلمین می‌داند و امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند این حضور با بصیرت و مقتدرانه زنان هستیم.