کد خبر: ۳۷۳۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۵۳

سردار به دنبال شکستن رکورد علی دایی

تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی به استقبال سی و یکمین بازی مقابل عراق می رود که تاکنون ۱۷ بار این تیم را شکست داده است.

دیدار دور برگشت تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل عراق روز پنجشنبه هفتم بهمن ماه در استادیوم آزادی در حالی برگزار می شود که بازی رفت دو تیم با نتیجه ۳ بر صفر به سود شاگردان دراگان اسکوچیچ به پایان رسیده بود.

این دیدار در تاریخ شانزدهم شهریورماه سال جاری و در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه دوحه قطر انجام شد. گل های تیم ملی فوتبال کشورمان در آن دیدار را علیرضا جهانبخش (۳)، مهدی طارمی (۶۹) و علی قلی زاده (۸۹) به ثمر رساندند.

این دو تیم تاکنون ۳۰ مسابقه رسمی و دوستانه در چارچوب رقابت‌های مختلف برگزار کرده اند که از این تعداد تیم ملی فوتبال کشورمان ۱۷ بار عراق را شکست داده، هفت بار با این تیم به تساوی دست پیدا کرده و تنها ۶ بار مقابله همسایه غربی‌اش شکست را متحمل شده است.
نکته دوم درباره این بازی آمار گلزنی بازیکنان ایران به این تیم بوده که علی دایی همچنان با ۴ گل بهترین گلزن ایران مقابل عراق محسوب می شود. پس از او حسین کلانی، حمید شیرزادگان و سردار آزمون هر یک با سه گل بهترین های گلزنی به عراق هستند.

در این جدول علی کریمی، حسن روشن و پرویز کوزه‌کنانی نفرات دو گله به شمار می روند و آنهایی که یک گل به عراق زده اند عبارتند از: علی قلی‌زاده، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، احمد نوراللهی، مرتضی پورعلی گنجی، رضا قوچان‌نژاد، غلامرضا رضایی، ایمان مبعلی، جلال حسینی، محمد غلامی، حسین بادامکی، هاشم بیک‌زاده، شیث رضایی، مهدی رجب‌زاده، جواد نکونام، آرش برهانی، مهدی مهدوی‌کیا، ناصر نورایی، علیرضا خورشیدی، پرویز قلیچ‌خانی، اکبر افتخاری و مصطفی عرب.