کد خبر: ۳۷۳۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۶۵

واکنش اوکراین به خروج دیپلمات‌های آمریکا از کی‌یف

ایسنا نوشت: وزارت خارجه اوکراین امروز (دوشنبه) اعلام کرد، تصمیم وزارت خارجه آمریکا در خارج کردن برخی از دیپلمات‌ها و اعضای خانواده آنها از سفارت این کشور در کی‌یف اقدامی زودهنگام محسوب می‌شود.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا توصیه سفر خود به اوکراین را به روز و به شهروندانش نیز تاکید کرده است تا خاک این کشور را ترک کنند و دستور داده تا برخی از کارمندان سفارت نیز از اوکراین خارج شوند.

وزارت امور خارجه اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد که این وزارتخانه تصمیم وزارت خارجه آمریکا در خارج کردن اعضای خانواده و کارمندان سفارت آمریکا از اوکراین و همچنین تصمیم برای خارج کردن برخی از کارمندان به صورت داوطلبانه را دریافت کرده است. این وزارتخانه گفت: ما به حق کشورهای خارجی برای تضمین امنیت هیات‌های دیپلماتیکشان احترام می‌گذاریم اما چنین اقداماتی از طرف آمریکا را نابهنگام و حاکی از هشدار بیش از حد می‌دانیم.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد، سفارت آمریکا در اوکراین به صورت کامل به فعالیت خود ادامه می‌دهد و خروج برخی از دیپلمات‌ها اقدامی غیر ضروری است.

همچنین وزارت امور خارجه اوکراین به این نکته اشاره کرده است که تغییرات بزرگی در وضعیت امنیتی اوکراین رخ نداده است.

این هشدار سفر از سوی آمریکا پس از آن مطرح شده است که تنش‌ها بین مرز اوکراین و روسیه و استقرار ده‌ها هزار نیروی ارتش روسیه در منطقه شدت گرفته و غرب به ویژه آمریکا نسبت به بروز حمله احتمالی از سوی مسکو به اوکراین نگران است؛ اتهاماتی که روسیه بارها تکذیب کرده است