کد خبر: ۳۷۳۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۸

امیرعبداللهیان: آمریکا دائم درخواست مذاکره می‌کند ولی ما به جمع‌بندی نرسیده‌ایم

ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه درباره مذاکره مستقیم ایران و آمریکا گفت: آمریکایی‌های دائما درخواست مذاکره مستقیم را مطرح می‌کنند اما ما هنوز در جمع‌بندی‌های خود به این نقطه نرسیده‌ایم.
ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه درباره مذاکره مستقیم ایران و آمریکا گفت: آمریکایی‌های دائما درخواست مذاکره مستقیم را مطرح می‌کنند اما ما هنوز در جمع‌بندی‌های خود به این نقطه نرسیده‌ایم.

 حسین امیرعبداللهیان عصر دوشنبه در حاشیه همایش ملی ایران و همسایگان در جمع خبرنگاران درباره دیدار وزرای امور خارجه کشورهای مذاکره کننده هسته ای گفت: ما فعلا مذاکرات را در سطح کارشناسان ارشد، مدیران کل سیاسی و معاونین وزرا تنظیم کردیم. امیدواریم در همین سطح بتوانیم وارد پروسه اجرا شویم و نیاز به دیدارهای سطح بالاتری نداشته باشد.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: آنچه برای ما مهم است این است که زمانی مردم در جریان جزئیات قرار بگیرند که در میز مذاکرات به نتیجه مشخصی رسیده باشیم و امیدوارم به آن نقطه نزدیک شویم. 

امیرعبداللهیان درباره مذاکره مستقیم ایران و آمریکا گفت: آمریکایی‌ها دائما درخواست مذاکره مستقیم را مطرح می‌کنند اما ما هنوز در جمع‌بندی‌های خود به این نقطه نرسیده‌ایم.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین از سفر خود به هند و سریلانکا خبر داد و گفت: هفته آینده به هند و سریلانکا سفر خواهم کرد و در این سفر چند هدف را دنبال می‌کنیم. 

وزیر امور خارجه با تشریح اهداف سفر خود به هند اضافه کرد: اولا همتای من در ۴ ماه گذشته دوبار به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است و ثانیاً ما از روابط سیاسی و اقتصادی خوبی با هند برخورداریم. موضوعات متنوع سیاسی، اقتصادی و همکاری‌ها در حوزه فناوری بین دو کشور در جریان است. 

وی افزود: در سریلانکا هم علاوه بر گفت‌وگوهای دو جانبه، ما در صدور خدمات فنی- مهندسی و اجرای پروژه‌هایی مثل سدسازی و نیروگاه اقدامات مهمی انجام شده است که برای پیگیری آن عازم سریلانکا هستیم. 

وزیر امور خارجه همچنین درباره همکاری‌های ایران و ترکیه گفت: در آخرین دیدار بین آقای رئیسی و آقای اردوغان در حاشیه نشست سران اکو در عشق‌ آباد، روسای جمهور دو کشور توافق کردند که کمیسیون عالی همکاری‌های ایران و ترکیه در تهران برگزار شود و امیدواریم بتوانیم این اجلاس را برگزار کنیم. به طور همزمان ممکن است نشست همکاری‌های سه جانبه آستانه را برگزار کنیم.