کد خبر: ۳۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۷۴۵

رمزگشایی الشرق الاوسط از سخنان جنتی: تهران می خواهد در مصر با یک تیر دو نشان بزند!

احمد جنتی خطیب نماز جمعه تهران اخیرا طی سخنانی اخوان المسملین را متهم به همکاری با اسرائیل کرد و به شدت از جنبش تمرد حمایت کرد.
الشرق الاوسط با اشاره به تحولات اخیر مصر و عزل مرسی نوشت: ایران با هدف منزوی ساختن ترکیه از اخوان المسلمین مصر حمایت نکرد. البته این اقدام تهران در جهت روابط دوستانه با دولت جدید قاهره هم است.

به گزارش سرویس بین الملل تیک Tik.ir، احمد جنتی خطیب نماز جمعه تهران اخیرا طی سخنانی اخوان المسملین را متهم به همکاری با اسرائیل کرد و به شدت از جنبش تمرد حمایت کرد.

وی گفت: وضعیت مصر بد است. ما امیدوار بودیم که این انقلاب با ثمر باشد. اخوان السملیمن با بستن تونل های غزه به اسرائیل کمک کرد و از طرفی از پیمان کمپ دیود دفاع کرد و برای این رژیم گاز فراهم کرد. همه ی این مسائل تداوم یافت تا جنبش تمرد ظهور پیدا کرد.

الشرق الاوسط در ادامه با طرح این سئوال که این سخنان به معنای چیست نوشت: این اظهارات بدین معناست که ایران اخوان المسلمین را رها کرد و در حال بهره برداری از بی توجهی ترکیه نسبت به مصر است.

بعلاوه ایران به دنبال دستیابی به نفوذ سیاسی در این کشور است که با وجود سفر احمدی نژاد به قاهره در زمان اخوان المسلمین محقق نشد.

امروز تهران می خواهد با یک تیر دو نشان بزند. این کشور در حال دوستی با دولت جدید مصر است و امیدوار است که از این طریق کانال های ارتباطی اش به مصر باز شود و ترکیه را در منظقه منزوی کند.

البته، تهران در صورت آشتی ملی در مصر یا بازگشت مجدد اخوان المسلمین به صحنه بازهم از این گروه حمایت خواهد کرد.