کد خبر: ۳۸۲۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۴

چرا نسل جدید،تاریخ تحریف شده انقلاب را می پذیرد؟

روزنامه جوان نوشت:از سال‌های گذشته، نهادهایی که باید در زمینه انتقال تاریخ انقلاب و ارزش‌های مورد نظر انقلاب به نسل جدید جامعه با جدیت عمل کنند، نتوانسته‌اند در این زمینه عملکرد قابل توجهی ارائه دهند.

در واقع در سال‌های اخیر، نهادهایی همچون نظام آموزشی، خانواده، رسانه‌ها و نهادهای مدنی نتوانسته‌اند واقعیت‌های تاریخ انقلاب را در ابعاد مختلف همراه با نظام ارزشی متناسب با ارزش‌های انقلاب، به نسل‌های بعدی انتقال دهند. این موضوع به ویژه در سال‌های بعد از جنگ تحمیلی تشدید شد.

در مرحله سازندگی، بیشتر تلاش مسئولان صرف سازندگی اقتصادی کشور شد و اولویت‌های فرهنگی و سیاسی در درجات بعدی قرار گرفت. رویکرد اقتصادی وقفه‌ای در جامعه‌پذیری سیاسی و فرهنگی نسل جوان پدید آورد. این وقفه موجب شد نسل جوان از بسیاری ارزش‌های انقلاب‌اسلامی بی‌خبر بماند و آن ارزش‌ها به وی منتقل نگردد.

همین عامل موجب شده است نسل جدید، آشنایی کمتری با تاریخ انقلاب‌اسلامی و نظام ارزشی و اعتقادی آن داشته باشد و به همین دلیل، موارد تحریف‌شده در تاریخ انقلاب‌اسلامی را به آسانی بپذیرد و حتی در مرتبه‌ای بالاتر، خود ناآگاهانه موجبات تحریف تاریخ انقلاب‌اسلامی را فراهم کند.