کد خبر: ۳۸۲۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۹

پاسخ سازمان غذا و دارو به حواشی واکسن‌های وارداتی کرونا

فارس نوشت: مدیر کل امور دارویی سازمان غذا و دارو گفت: واکسن هایی داریم که در قالب اهدا به کشور وارد می‌شود و باید مدارک آنها بررسی شود.
فارس نوشت: مدیر کل امور دارویی سازمان غذا و دارو گفت: واکسن هایی داریم که در قالب اهدا به کشور وارد می‌شود و باید مدارک آنها بررسی شود.

حمیدرضا اینانلو مدیر کل امور دارویی سازمان غذا و دارو در ارتباط زنده با شبکه خبر درباره ترخیص نکردن سه محموله واکسن از گمرک، اظهار کرد: با هر محموله ارسال شده، باید مدارکی را به ما بدهند، مانند مدارک تجاری اعم از فاکتور و... که باید ما بررسی کنیم، اما مهمترین بخشی که ما برای ترخیص داروهای بیولوژیک نیاز داریم مدارک کنترل کیفی است که پس از ارسال محموله به دست ما می‌رسد. ما اینها را بررسی کرده و با توجه بررسی‌ها و عدم مشکل، مجوز ترخیص را صادر می‌کنیم.

وی افزود: برخی واکسن‌هایی که خریداری می کردیم و کشور هزینه را پرداخت می کرد، منبع و مدارک کنترل کیفی مشخصی داشتند و از قبل به ما داده بودند و بررسی شده بود، درباره این واکسن ها هیچ تأخیری وجود نداشته است.

مدیر کل امور دارویی سازمان غذا و دارو تأکید کرد: واکسن هایی داریم که در قالب اهدا به کشور وارد می شود؛ اینها ممکن است از کشورهای مختلف باشد، باید مدارک آنها بررسی شده باشد، اگر جزو کشورهایی باشد که پیش‌تر واردات داشته ایم مجوز ترخیص صادر می‌شود، کمااینکه این اتفاق افتاد.

وی بیان کرد: تا به امروز از کشور بلغارستان، واکسن اهدایی نداشته‌ایم و مدارک با تأخیر رسیده و این‌ها مواردی هستند که سازمان غذا و دارو به عنوان مرجع نظارت کیفیت داروی وارداتی به ویژه درباره داروهای بیولوژیک و واکسن، باید به آن نظارت داشته باشد.