کد خبر: ۳۸۵۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۷۲

آنتن تلویزیون ایران در تسخیر جومونگ و دوستانش

خراسان نوشت: این روزها، هم زمان سه سریال کره‌ای در جدول پخش تلویزیون قرار دارد و «افسانه جومونگ» هم در راه است.

این روزها سه شبکه تلویزیون، سریال‌های کره‌ای در حال پخش دارند. شبکه ۳ سیما ساعت ۱۸ و در باکس دوم سریال خود مجموعه پلیسی «اعتراف» محصول ۲۰۱۹ را پخش می‌کند. از این سریال ۱۶ قسمتی تا عصر دیروز، پنج قسمت پخش شده اما با استقبال چندانی مواجه نشده است. ۲۰ دقیقه بعد از پایان این سریال، همزمان دو مجموعه کره‌ای، یک درام تاریخی در شبکه ۵ و یک مجموعه پلیسی دیگر در شبکه تماشا آغاز می‌شود. «فرمانروای نقاب‌دار» که از هفته گذشته آغاز شده، در ۳۰ قسمت تا اواخر خرداد روی آنتن شبکه ۵ قرار دارد و مجموعه «تماشاگر» که در ۳۲ قسمت پخش می‌شود، از فروردین آغاز شده و تا پایان هفته به اتمام می‌رسد. از این میان سریال «فرمانروای نقاب‌دار» به نسبت مجموعه‌های پخش شده در شبکه ۵ با استقبال خوبی مواجه شده و موفق بوده است.

«جومونگ» هم می‌آید

دیگر اتفاق جالب دربــاره سریال‌های کره‌ای تلویزیون، بازگشت مجموعه خاطره‌انگیز «افسانه جومونگ» است که قرار است از جمعه ۳۰ اردیبهشت به جـدول پخش شبکه تماشا اضافه شود. این سریال که جایگزین «تماشاگر» در باکس ثابت سریال‌های شرقی این شبکه (ساعت ۱۹) خواهد شد، در بیش از ۸۰ قسمت تا اواخر تابستان روی آنتن این شبکه خواهد بود و اگر قرار باشد ادامه آن نیز پخش شود، تا چندین ماه دیگر در این شبکه حضور خواهد داشت. آن‌چه از سریال‌های کـره‌ای به تلویزیون رسیده، محدود به همین چهار سریال نیست. پیش از «تماشاگر»، مجموعه «امپراتور دریا» در جدول پخش شبکه تماشا قرار داشت، شبکه امید تا نیمه اردیبهشت، بازپخش «آه گوم‌بی‌من» را روی آنتن داشت که سال ۹۹ برای نخستین بار پخش کرده بود. تابستان سال گذشته نیز «خانواده جدید» از شبکه تماشا و «رئیس جمهور موقت» از شبکه افق پخش شد. زمستان ۱۴۰۰ هم «ذهن زیبا» برای اولین بار روی آنتن شبکه ۵ رفت و این در حالی است که شبکه ۳ در شهریور و مهر ۱۴۰۰ «بازی قدرت» را پخش کرد. در عین حال با پخش همزمان سه سریال کره‌ای در شبکه‌های سیما، به نظر می‌رسد مجموعه‌های ساخت کشور کره جنوبی، این روزها بیش از هر زمان دیگری در سال‌های اخیر، محبوب مدیران سیما شده‌اند.

آن‌ها که پخش نمی‌شوند

این توجه به سریال‌های کـره‌ای -چه از سوی مدیران تلویزیون و چه از سوی بینندگان آن- در حالی است که شمار زیادی از سریال‌های ایـن کشور به علل مختلف قابلیت پخش در تلویزیون را ندارند. در این میان سریال‌های مشهورتری مانند «غریبه»، «نام من»، «دابلیو» و... و همچنین مـعـدود عناوینی بـا شهرت عالم‌گیر مانند «بـازی مرکب» و «عـازم جهنم» نیز وجود دارند که روی آنتن سیما نمی‌روند. از قضا بسیاری از مخاطبان جوان سریال‌های کره‌ای به این دست آثار جوانانه‌تر اقبال بیشتری نشان می‌دهند تا سریال‌های تاریخی آن که از تلویزیون پخش می‌شود. نگاهی به بخش پررونق سریال‌های کره‌ای در پلتفرم‌ها نشان می‌دهد محصولات زیـادی از این کشور مورد استقبال مخاطبان اسـت؛ سریال‌هایی که با پسند ۹۰-۹۵ درصـــدی، جـای شکی باقی نمی‌گذارد که سریال‌های کره‌ای در ایران بسیار محبوب‌اند. نتایج پیمایش ملی ذائقه سینمایی ایرانیان نیز که در روزهای اخیر منتشر شد، این سخن را تأیید می‌کند. براساس این نظرسنجی، پس از محصولات آمریکایی، اروپایی و ترکی، سریال‌های ساخت کره جنوبی با ۱.۱۳ درصد، محبوبیت فراوانی در کشور دارند.