کد خبر: ۳۸۶۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۰

خدمات تزریقات در منزل شبانه روزی


پس از انجام جراحی و درمان بیماری، خدمات تزریقات در منزل به صورت شبانه روزی باعث می شود که دغدغه ای برای انجام برخی از خدمات پزشکی نداشته باشید. شاید شما هم تجربه کرده باشید که برخی از دردها در ساعات آخر شب خود را بیشتر نشان داده و بیمار را بیشتر از قبل آزار می دهد. در این هنگام بیمار با استرس و اضطراب بیشتری همراه است چرا که علاوه بر درد خود نگران استفاده از خدمات درمانی در آن ساعات است. برای چگونگی استفاده از خدمات تزریقات شبانه روزی در منزل با ما همراه باشید.

 

 

تزریقات شبانه روزی در منزل

تزریقات شبانه روزی در منزل از جمله خدماتی است که به صورت شبانه روزی در دسترس بیماران قرار دارد. این تزریقات باید توسط پرستاران آموزش دیده و مجرب انجام شود تا خطری سلامتی بیمار را تهدید نکند. بهترین پیشنهاد برای بیماران آسیب دیده و سالمند انجام تزریقات شبانه روزی در منزل است. انجام هرگونه خدمات تزریق از طریق کادر پزشکی میسر است. اینکه تزریقات شما یک تزریق معمولی یا تزریق تخصصی مانند شیمی درمانی باشد، فرقی ندارد. امروزه خدمات تزریقات در منزل به راحتی در دسترس بیماران قرار دارد.

 

تزریقاتی که در منزل انجام می شود کدام است؟

 

انواع مختلفی از تزریقات در منزل به شرح زیر است که در ادامه هر کدام رو معرفی میکنیم:

  • تزریق وریدی
  • تزریق زیر پوستی یا زیر جلدی
  • تزریق داخل مفصلی
  • تزریق اپیدورال

 

 

تزریق عضلانی:

بیشتر تزریقات به این روش انجام می شود. در این حالت سرنگ به عمق عضله نفوذ کرده و دارو از طریق رگهای خونی وارد بدن می‌شود. عضله چهار سر ران، عضلات سرینی، ناحیه‌ مفصل ران در لگن و ناحیه بالای بازو برای انجام این تزریق مناسب هستند. توجه داشته باشید که اگر به درستی انجام نشود ممکن است عوارضی داشته باشد.

 

 تزریق وریدی:

در مواقعی که بیمار نیاز فوری به تزریق دارو دارد از این روش استفاده می شود. در این حالت دارو به صورت مستقیم وارد جریان خون شده و در سراسر بدن پخش می‌شود.

 

تزریق زیر پوستی یا زیر جلدی:

در این شیوه دارو به وسیله یک سوزن کوتاه به بافت چربی زیر پوست وارد می‎‌شود. عضلات اطراف شکم، بازو و ران برای این نوع تزریق مناسب هستند. از جمله داروهایی که با این روش تزریق می شوند، داروهای مسکن و انسولین و برخی از داروهای روماتیسم می باشد.

 

تزریق داخل مفصلی:

برای کاهش درد مفاصل و همچنین مفاصل آسیب دیده از این روش استفاده می شود. در این تکنیک دارو به داخل مفصل تزریق می شود. بیمارانی که دردهای شدید مفصلی دارند کاندیدای مناسبی برای این نوع تزریق هستند.

 

تزریق اپیدورال:

این تزریق در ناحیه ستون فقرات انجام می شود. از این روش برای کاهش درد در ناحیه کمر و پا استفاده میشود. برای بیحسی موضعی نیز این روش موثر است.

 

آیا تزریقات در منزل به نسخه پزشک نیاز دارد؟

آیا تزریقات در منزل به نسخه پزشک نیاز دارد؟

انجام تزریقات شبانه روزی در منزل علاوه بر نسخه پزشک، با درخواست از سوی شما قابل اجرا است. در برخی از موارد تزریقات جنبه تقویتی دارد و بدون نسخه پزشک مشکلی ایجاد نمی کند. 

  • بهتر است قبل از انجام هرگونه تزریق وضعیت سلامتی بیمار را بررسی کنید.

 

 

 

مزایای استفاده از خدمات تزریقات شبانه روزی در منزل

در واقع بعد از جراحی یا تشخیص بیماری، تمرکز شما باید روی خود مراقبتی و استراحت برای بهبودی کامل باشد. برای افرادی که بیماری مزمن دارند، مراجعه به بیمارستان ها، کلینیک ها یا مراکز درمانی برای انجام منظم تزریقات امری معمول و ضروری است. با این حال، واقعیت این است که رفتن مداوم به بیمارستان می تواند یک تجربه استرس زا و ناراحت کننده باشد.

 همچنین ویزیت های پزشکی اغلب وقت گیر هستند و رفت و آمد می تواند پرهزینه و دردسر ساز باشد، به خصوص برای افرادی که دارای محدودیت های حرکتی هستند. تزریقات شبانه روزی در منزل می تواند باعث بهبودی زودتر، مراجعه کمتر به بیمارستان، کاهش خطر عفونت های اکتسابی در بیمارستان شود. همچنین هزینه تزریقات شبانه روزی در منزل به دلیل کاهش هزینه های رفت و آمد ممکن است کاهش یابد.

 

 

قیمت تزریق آمپول در منزل

تزریق آمپول، نوعی تزریق است که داروهای مایع از طریق سرنگ وارد بدن می شود. هزینه تزریقات شبانه روزی در منزل با هزینه تزریقات در مرکز درمانی تفاوتی ندارد. تنها تفاوت آن، مکان برای تزریق می باشد.

 

پرستار تزریقات در منزل چه نکاتی را باید رعایت کند؟

پرستاران قبل از اعزام به منزل بیمار، باید نکاتی را برای عملکرد بهتر رعایت کنند که عبارتند از:

  • بهتر است تمام لوازم بهداشتی تزریقات را همراه خود داشته باشد.
  • بهداشت و قوانین منزل بیمار را رعایت کند.
  • در ایام شیوع بیماری حتما از ماسک استفاده کند.
  • در تمام شرایط، از دستکش یکبار مصرف استفاده کند.
  • محل تزریق با دقت ضد عفونی کند.
  • هواگیری سرنگ را به درستی انجام دهد.
  • اگر بیمار بدخلق است، صبور باشد و با آرامش کار خود را انجام دهد.
  • قلق‌های گرفتن رگ بیمار را بلد باشد.
  • تمام تلاش خود را انجام دهد تا با راهنمایی بیمار، از درد کشیدن او بکاهد.