کد خبر: ۳۸۶۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۰

مدیر عامل بانک ملی ایران: روابط عمومی ها باید تصویر مردم و سیاستگذاران از نظام بانکی را تغییر دهند

مدیر عامل بانک ملی ایران گفت: روایت آفرینی هوشمندانه روابط عمومی ها برای اصلاح تصویر مردم و سیاستگذاران از نظام بانکی،نقش مهمی در موفقیت بانک ها دارد.
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران،دکتر محمد رضا فرزین امروز با حضور در نشست صمیمانه مدیران و کارشناسان روابط عمومی این بانک و شرکت های تابعه که به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد،با تبیین نقش روابط عمومی در اجرای تصمیمات اقتصادی تاکید کرد: روابط عمومی های نظام بانکی، با روایتی که به مشتریان ارائه می دهند،تاثیر مهمی در موفقیت یا عدم موفقیت سیاست های این مجموعه دارند.

فرزین گفت:چگونگی روایت یک موضوع بر خود آن واقعیت تاثیر می گذارد و این نکته حائز اهمیتی است که نقش مهم روابط عمومی ها را در بازتاب عملکرد بانک ها گوشزد می کند.

وی افزود:یک واقعیت اقتصادی، ابعاد و جنبه های مختلفی دارد. هیچ پدیده ای در اقتصاد همه ابعادش مثبت یا منفی نیست، بنابراین هنر روابط عمومی این است که ضمن حفظ صداقت با مخاطب و تعهد به بیان واقعیت،جنبه های اعتمادآفرین آن واقعیت اقتصادی را به خوبی روایت کند.

مدیر عامل بانک ملی ایران با اشاره به تصویر نادرستی که از نظام بانکی در ذهن مردم و حتی سیاستگذاران شکل گرفته است،ادامه داد:هنر روایت موثر و هوشمندانه موضوعات اقتصادی توسط روابط عمومی ها موجب می شود تا یک برنامه اقتصادی تاثیرات به مراتب قوی تری در برآورده کردن نیازها و انتظارات مردم و حاکمیت داشته باشد.

فرزین اظهار کرد: موفقیت عملکرد نظام بانکی در عبور از مشکلات در گروی روایت سازی مثبت و اثر گذار روابط عمومی هاست. روایت هایی که روابط عمومی ها می سازند در عمل، تصویر اقتصادی کشور را شکل می دهند.

وی درباره اهمیت تاثیر روایت بر اقتصاد گفت: در محیط توییتر، بازنشر روایت های غلط شش برابر روایت های درست است ومتاسفانه این روایت های غلط، تاثیرات خود را نیز بر مخاطبان بر جا می گذارند.

رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی با ارائه مثال برای بیان تاثیر روایت بر اقتصاد، تاکید کرد: اگر در یک ساختار رسانه ای به طور موثر تکرار شود که قیمت یک کالا گران می شود و این روایت از سوی مردم پذیرفته شود،حتی اگر زمینه های اقتصادی گران شدن آن کالا وجود نداشته باشد،افزایش قیمت رخ خواهد داد،به دلیل اینکه قدرت روایت، این تاثیر را بر بازار به وجود می آورد.

وی با بیان اینکه موفقیت یک سیاست کارآمد زمانی به ثمر می نشیند که روایت درستی از آن صورت بگیرد،افزود: اگر یک بانک، عملکرد درستی داشته باشد اما روایت آفرینی درستی توسط روابط عمومی از عملکردش صورت نگیرد،در تحقق اهدافش شکست می خورد، چرا که مشتریان دستاوردهای آن بانک را باور نخواهند کرد.

فرزین تاکید کرد:روابط عمومی با تصویری که از اقتصاد کشور در ذهن مردم ایجاد می کند،نقش بسیار مهمی در شکل گیری اقتصاد ایفا می کند.





نقش امروز روابط عمومی، ادراک سازی است

مهدی سوهانیان رئیس اداره کل روابط عمومی بانک ملی ایران نیز در این نشست ضمن تبریک روز روابط عمومی اظهار داشت: تکنولوژی با سرعت فراوان در حال توسعه و پیشرفت است و روز به روز در فضاها و حوزه های مختلف اثرگذاری خود را پررنگ تر می کند و حتی امروزه حوزه تکنولوژی، نگاه ها و موضوع تولید محتوا را نیز دچار تغییر کرده و به موضوعی تبدیل شده که نقش روابط عمومی را در پیشبرد اهداف سازمان غیر قابل انکار کرده است.

وی افزود: اگر پیش از این نقش روابط عمومی فقط این بوده که برای مخاطب اطلاع رسانی و آگاهی سازی کند، امروزه باید ادراک سازی کند و با انتشار فراوان اخبار مثبت، نسبت به خنثی سازی اخبار منفی اقدام نماید و بدین ترتیب برای بانکمان جایگاه و منزلت در خور توجه ایجاد کنیم و این انتظاری است که مدیریت بانک از یکایک همکاران دارد.

رئیس اداره کل روابط عمومی بانک ملی ایران ادامه داد: در دنیای امروز داشتن سواد رسانه ای بسیار مهم و تاثیرگذار است و ما با استفاده از تکنولوژی می توانیم ظرف چند ثانیه به بسیاری از اطلاعات دست یابیم و بدین ترتیب سطح سواد رسانه ای خود را بالا ببریم و از طرف دیگر چون نمی توانیم مانع انتشار اخبار نادرست بشویم، با استفاده از مزایای سواد رسانه ای می توانیم با انتقال اخبار درست و صحیح به اطرافیان و مخاطبان خود، آنها را آگاه نماییم.
تقدیر از غلامرضا کاظمی دینان پیشکسوت روابط عمومی



 در حاشیه این نشست با حضور مدیر عامل بانک ملی ایران از غلامرضا کاظمی دینان پیشکسوت روابط عمومی این بانک،تقدیر شد.

کاظمی دینان در این مراسم با اشاره به سرمایه اجتماعی بانک ملی ایران نزد مردم گفت:روابط عمومی این بانک می تواند با اتکا به اعتماد مردم،در شرایط مشکلات اقتصادی،نقش مهمی در ایجاد آرامش و طمانینه در مردم داشته باشد.

این پیشکسوت روابط عمومی تاکید کرد:روابط عمومی ها باید با کسب برآیند درست از مشتریان و ارائه این تحلیل ها به مدیران،به تصمیم سازی موثر آنها کمک کنند.



برگزاری کارگاه آموزشی خبرنویسی توسط دکتر علیرضا کتابدار از اساتید دانشگاه و مدرس روزنامه نگاری از دیگر بخش های این نشست بود.

همچنین در این مراسم،مدیران و کارکنان روابط عمومی بانک ملی ایران و شرکت های تابعه،دیدگاه ها و نظرات خود را برای ارتقای فعالیت های ارتباطی این بانک مطرح کردند.